سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 2148

صدای نهاوند:

فرماندار نهاوند گفت: دفع و بازیافت زباله یکی از معضلات دنیای امروز است که لازم است برای رفع مشکلات این بخش چگونگی دفع زباله و به ویژه تفکیک زباله از مبدا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا کریم حمیدوند دوشنبه در اولین کارگروه پسماند زباله که در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد افزود: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا بخش زیادی از هزینه های جمع آوری و ساماندهی زباله حذف می شود و حجم زباله واقعی خیلی کمتر می شود.
وی افزود: دفن زباله ها صرف نظر از خطرات بهداشتی، زیان های اقتصادی کلانی را نیز بر ما تحمیل می کند که جداسازی زباله های خشک و تر و برگشت آنها در چرخه بازیافت می تواند نقش موثری در کمک به اقتصاد کشور داشته باشد.
وی به عوامل ازدیاد روز افزون زباله اشاره نمود و گفت: رشد روزافزون جمعیت، افزایش و تنوع محصولات کالاهای مصرفی، رواج مصرف گرایی در بین شهروندان، متداول شدن الگوی نامناسب مصرف در جامعه از مهمترین عواملی هستند که باعث افزایش زباله در محیطهای شهری می شوند.
وی آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پسماند را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از افزایش مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: آموزش و فرهنگ سازی با هدف تغییر باورهای غلط و متداول در میان اقشار مختلف مرذم یکی از برنامه هایی است که باید با مشارکت شهروندان انجام شود .
حمیدوند با اشاره به فعالیت گروههای دوستداران محیط زیست در سطح شهرستان گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر با مشارکت گروههای دوستدار طبیعت فرهنگ عمومی مردم در بخش مدیریت پسماند بالا رفته و گروه های خود جوش و مردم نهاد بصورت داوطلبانه در پاکسازی طبیعت و جمع آوری زباله می کوشند.
وی بر تقدیر از فعالان عرصه محیط زیست تاکید کرد و گفت: اگر چه فعالان این عرصه بدون هیچ چشمداشتی برای پاکیزگی محیط زندگی و همچنین حراست از محیط زیست فعالیت می کنند اما بر مسئولان لازم است که از تلاشهای آنان به شکلی تقدیر نمایند .
فرماندار نهاوند با اشاره به زحمات نیروهای پاکسازی فضای محیط شهری در شهرداری گفت: نباید در جامعه به این افراد با دید حقارت نگاه کنیم بلکه با فرهنگ سازی اینگونه تفکرات را در جامعه از بین ببریم به گونه ای که زحمات این افراد در جامعه نمایان و از آنان قدردانی شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش