سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3294

صدای نهاوند:

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بابیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان نهاوند از سیاسی‌کاری و سیاست زدگی مبرا است، گفت: سال آینده سال شکوفایی هرچه بیشتر در بهداشت و درمان نهاوند خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، جلال‌الدین امیری ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران نهاوند گفت: به حمدالله مجموعه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در سالی که سپری شد و شاهد روزهای پایانی آن هستیم عملکرد شایسته‌ای را در سطح استان کسب کرد و با همراهی همکاران، خبرنگاران و مردم شریف نهاوند بسیاری از کمبودها و ضعف‌های موجود را به حداقل ممکن رسانده‌ایم و می‌توان گفت که وضعیت خدمات و تجهیزات بهداشت و درمان نهاوند به نرم و استاندارد رسیده است.

وی در بحث خدمات نوروزی گفت: در ایام پایانی سال خصوصاً چهارشنبه آخر سال یا همان چهارشنبه‌سوری و ایام تعطیلات نوروزی پزشکان و بخش فوریت‌های پزشکی شهرستان با تمام توان آمادگی ارائه خدمات به مراجعین رادارند.

وی افزود: متأسفانه هرساله در چهارشنبه آخر کام سال عده‌ای از هم‌وطنان ما به علت سهل‌انگاری‌های موجود در استفاده از مواد محترقه که سنت غلط در سنن ایرانی است را تلخ می‌کند که انتظار می‌روند امسال نیز همچون سال‌های گذشته که شاهد کاهش تلفات سوختگی، قطع عضو و فوت هیچ هم‌وطنی نباشیم که این مهم مستلزم مدیریت والدین در این ایام است.

وی اظهار کرد: در این ایام پزشکان متخصص ما در بحث جراحی، داخلی، بی‌هوشی، زنان و اطفال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌صورت شبانه‌روز و در هر شیفت ۵ نفر کشیک و آماده‌باش هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خوشبختانه امسال در زمینه تأمین دارو در شهرستان با توجه به اینکه داروخانه‌ها هیچ‌گونه بدهی به شرکت‌ها ندارند مشکلی وجود ندارد و در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافرین نوروزی علاوه بر داروخانه بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان که شبانه‌روزی است ۲ داروخانه خصوصی نیز به‌صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بحث مراکز معین در حوزه‌های روستایی به جهت کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها و ایجاد ازدحام در این ایام مراکزی تعیین‌شده‌اند که در ایام تعطیل نیز پزشکان عمومی حضور دارند.

وی بابیان اینکه پایگاه نوروزی فوریت‌های پزشکی «اورژانس» در میدان ۱۵ خرداد مستقر است، گفت: در این مرکز اقدامات پیش بیمارستان نظیر تست فشارخون، قند و خدمات دارویی به مسافران انجام می‌شود و اینکه در صورت نیاز مراجعین بدحال به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز و ایام سفرهای نوروزی در بحث بهداشت محیط بازرسین مرکز بهداشت از کلیه مراکز عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی همچون رستوران‌ها نظارت و سرکشی خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام به پلمپ آن واحد خواهند کرد.

جلال‌الدین امیری گفت: متأسفانه مشکل امروز بخش بهداشت و درمان نهاوند به سبب فقدان دستگاه سی‌تی‌اسکن اعزام زیاد مراجعین به شهرهای هم‌جوار یا همدان است که خوشبختانه با مدیریت خوب بیمارستان و تشخیص پزشکان حاضر مقدار زیادی از اعزام‌های غیرضروری کاسته شده است.

وی افزود: در بحث اعزام هر بیمار برای انجام سی‌تی‌اسکن یک‌میلیون تومان هزینه برای مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دارد که اگر خواسته ما در بحث وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان محقق شود بسیاری مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

وی بابیان اینکه شهرستان نهاوند در محورهای مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب و همچنین قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و اینکه همسایه واقع‌شدن شهرستان نهاوند با شهرستان‌های محروم سایر استان‌ها، گفت: نیاز شهرستان به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز حیاتی و محرز است که امروز به‌واسطه موقعیت منطقه‌ای نهاوند احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت‌ها و عنایات ویژه استاندار و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان می‌توان این نوید را داد که بحث ام آر آی با پشتیبانی فرماندار شهرستان حل‌وفصل شود.

امیری گفت: پس از اخذ مجوز اولیه از استان انشا الله وارد مذاکره با وزارت بهداشت و درمان خواهیم شد و امید داریم که با مساعدت ویژه تمامی همراهان، مجوز ماده ۲۰ مبنی بر خرید و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن را از وزارت بهداشت و درمان اخذ نماییم.

وی افزود: در بحث خرید و راه‌اندازی دستگاه تصویربرداری سی‌تی‌اسکن در حال حاضر چندین سرمایه‌گذار خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که به‌محض اخذ مجوز وارد مباحثه با این عزیزان خواهیم شد.

جلال‌الدین امیری در ادامه گفت: در حال حاضر هرچه که بر خدمات و زیرساخت‌های فنی واداری بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان اضافه و تجهیز می‌شود به‌صورت موقتی است و ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مراجعین و بیماران در شهرستان نهاوند منوط به تکمیل بیمارستان جدیدالاحداث در سال آینده است.

وی اظهار کرد: در بحث بیمارستان جدیدالاحداث خوشبختانه با مساعدت‌های فروان از ۱۶۰ تخته خواب به ۱۸۰ تخت خوابه رسید و امروز درصدد آن هستیم که در صورت موافقت مسئولین استانی و کشوری آمار تخت‌های این بیمارستان را به ۱۸۵ تخت خواب برسانیم و این نیز باید به همراه افزایش تعداد کارکنان همراه با افزایش تعداد تخت‌ها باشد.

امیری ضمن تشکر از فرماندار شهرستان نسبت به نتیجه رساندن محل استیجاری کلینیک تخصصی نهاوند از ورود دستگاه ماما گرافی دیجیتال و دستگاه سی آرم در سال آینده به شهرستان خبر داد و گفت: با ورود این دو دستگاه به شهرستان سال آینده سالی بسیار پربار و درخشان برای بهداشت و درمان نهاوند خواهد بود و انشا الله تحولی عظیم در زنجیره تصویربرداری پزشکی در نهاوند ایجاد می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی شهرستان در برنامه توسعه پنجم کشور عملکرد مثبت و ویژه‌ای داشته است، گفت: امیدواریم در سال آینده نیز با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستان همچون امام‌جمعه، فرماندار و منتخب مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدماتی ارائه کنیم که شایسته مردم شریف نهاوند باشد.

وی بابیان اینکه بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان در حوزه سخت‌افزاری نیاز مبرمی ندارد که منجر به نارضایتی شود ولی بازهم جای کار دارد، گفت: مهم‌ترین اولویت سال آینده ارتقا سطح نرم‌افزاری و اخلاق سازمانی است که بخش ویژه و قابل‌توجه آن ابتدا به دست رسانه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی سپس به دست مردم است.

وی اضافه کرد: هتلینگ بیمارستان آیت‌الله شهید حیدری نیز سی آرم اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان خواهد رسید و دیگر مشکل قابل‌ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش