مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 3310

صدای نهاوند:

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط متفاوتی در سال ۹۵ را شاهد خواهیم بود، گفت: باید از این فضا برای دوستی و آشتی بیشتر و روابط بهتر با یکدیگر استفاده کنیم.

به گزارش صدای نهاوند، حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خدا را شکر می کنم که در روزهای پایانی سال ۹۴ را ملت بزرگ ما دارند پشت سر می گذرانند و خودشان را برای سال جدید آماده می کنند.

وی افزود: در سال ۹۴ ما شاهد باران پربرکت الهی بودیم برای سرزمین خشکمان.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۴ شاهد سربلندی ملت در برجام و رفع شدن تحریم ها بودیم گفت: در همین سال ۹۴ مردم حماسه بسیار بزرگی را در ۷ اسفند خلق کردند.

رئیس جمهور با اشاره به سال ۹۵ نیز گفت: بهار همواره پیام های خاص خود را برای ما دارد. بهار پیام اعتدال و میانه روی را برای ما دارد. بهار پیام صلح و دوستی و برادری برای ما دارد و در این بهار است که ما باید با همه ایرانیان صمیمیت و صفایمان را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه بهار باید روز آشتی، صفا و صمیمیت بین احزاب و همه گروه های سیاسی باشد، گفت: ان شاءالله از آغاز سال ۹۵ مانند سال قبل، سال همدلی، همکاری و همزبانی باشد برای ساختن ایران با توسعه و آبادانی بیشتر و ان شاءالله سال آینده شرایط ما شرایط بهتری خواهد بود البته با کمک و همراهی مردم.

روحانی ادامه داد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. ما بهاری را آغاز می کنیم که بانکهای ما در تحریم نیستند، بیمه های ما در تحریم نیستند و با کشورهای مختلف می توانیم تجارت کنیم. سرمایه گذاری در کشور ما شروع شده و قراردادهای بسیار مهمی با کشورهای دنیا در سطوح مختلفی امضاء شده است.

رئیس جمهور افزود: بهاری را آغاز می کنیم که بانک مرکزی ما با بسیاری از کشورهای دنیا رابطه پولی و مالی برقرار کرده است، سوئیفت برقرار شده، سالی است که حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شده و تبادل هسته ای با دنیا داریم و سالی است که دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده است.

وی با بیان اینکه ما در سال جدید نیز تعامل سازنده با دنیا را ادامه می دهیم، گفت: مردم ما از افراط و برخورد بیزار هستند و ما امیدواریم با کمک ملت ایران حتی در منطقه صلح، ثبات و امنیت برقرار شود و دو-سه کشوری که در منطقه متاسفانه از مسیر اعتدال خارج شده اند و مسیر خشونت و جنگ را انتخاب کرده اند، آنها هم به مسیر اسلامیت و انسانیت برگردند و ما در این منطقه شاهد برادری، صفا و صمیمیت باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: خوشحالیم از اینکه افراطیون و جنگ طلبان و آنهایی که به ناروا بحث تست موشکی ما را به سازمان ملل و شورای امنیت بردند، ناامیدانه برگشتند و دنیا به آنان جواب منفی داد. دنیا به آنها اعلام کرد که این آزمایش ها صرفاً یک فعالیت دفاعی است برای حفاظت و حراست از کشور.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما با موشکمان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ کشوری به ویژه همسایگان نداشتیم و نخواهیم داشت، گفت: سلاح های ما صرفا برای دفاع از کشورمان است، کشوری که هر سال مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفته، بنابراین شرایطی که ما امروز داریم برای روابط بهتر با دنیا خودمان را آماده کرده ایم تا ان شاءالله سال آینده روند اقتصادیمان را در کاهش تورم، در زمینه رونق اقتصادی و رشد اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در سال آینده آرامش بازار را حفظ خواهیم کرد، گفت: هم درآمدهای نفتی و هم درآمدهای غیر نفتی ما در سال آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

روحانی ادامه داد: فروش نفت و میعانات ما به مرز ۲ میلیون بشکه در روزهای آینده می رسد. بنابراین شرایط ما کاملاً شرایط متفاوتی در سال آینده خواهد بود با حضور و همراهی مردم.

رئیس جمهور در توصیه ای به مردم ایران گفت: در ایام عید خواهش من این است که از این فضا برای دوستی، آشتی و روابط بهتر با همه و همچنین همسایگان استفاده کنیم. این ایام عید، ایامی باشد که برای فرزندانمان روزهای شادی آفرین باشد و با فرهنگ ایرانشان بیشتر آشنا شوند و به وطنشان بیشتر افتخار کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست به عنوان یکی از اصول ما در ایام عید باشد و کاری کنیم که سفرها به سلامت انجام بگیرد و همه توجه ها را در ایام نوروز برای سلامت خودمان و خانواده مان داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه همه دستگاه های کشور آماده ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز هستند، گفت: ستاد هماهنگی خدمات مسافران نوروزی از ماه ها پیش تشکیل شده است و نماینده همه ارگان های مربوطه در این ستاد فعال هستند، همه آنهایی که باید خدمات امدادی و انتظامی داشته باشند و خدمات مختلفی که به مردم باید بدهند، در زمینه راهداری، بهداشت و درمان، فعال هستند. آموزش و پرورش نیز در زمینه اسکان مسافران فعال است و من پیشاپیش از این دستگاه ها تشکر می کنم مخصوصاً از مرزبانان عزیز که همواره خواب راحتشان را کنار می گذارند و از مرزها حراست می کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: خوشحالم که در جلسه دولت، وزیر راه گفت که در این ایام هم در جاده شمال در منطقه سوادکوه یکی دو مسیر برای عبور و مرور سفرهای نوروزی، بازگشایی موقت می شود. همچنین در منطقه منجیل یک تونل به صورت موقت باز می شود البته برای تکمیل نهایی چند ماه زمان می خواهد اما برای ایام نوروز به طور موقت بازگشایی می شود تا مسافران نوروزی بتوانند از این راه ها استفاده کنند. برخی از راه های ریلی هم در سال ۹۵ تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدوارم امسال، سال خوب، نوروز خوب و عید خوب برای همه ایرانیان باشد، گفت: از اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز تشکر و سپاسگزاری می کنم به خاطر خدماتشان در برجام و به خاطر خدماتشان در زمینه حماسه ۷ اسفند و به خاطر خدماتشان در طول ایام سال. ان‌شاءالله نوروز سال ۹۵ نوروزی مبارک برای همه ایرانیان، همه همسایگان و مسلمانان باشد، ان‌شاءالله.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش