مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 3729

صدای نهاوند:

فرماندار نهاوند بابیان اینکه میزان دقیق خسارت سیل نهاوند در حال بررسی است، گفت: طبق برآوردهای اولیه تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیون تومان به تأسیسات زیربنایی، زراعت و باغداری ها خسارت واردشده است.

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند بابیان اینکه آماری خسارت که از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان در حال ارائه به رسانه‌ها است برآورد اولیه است و احتمال افزایش دارد، گفت: میزان بارش نزولات آسمانی طی چند روز گذشته در شهرستان ۱۵۶.۸ میلی متر گزارش‌شده که رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده و بارش ها نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۶۳ درصدی  داشته است.

حمیدوند گفت: خساراتی در اثر جاری شدن سیل به روستاهای شهرستان واردشده که آمار اولیه آن ۸۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته در بخش کشاورزی و باغات بیش از ۲۵۰ میلیون تومان خسارت واردشده و در بخش مزارع پرورش ماهی نیز۲۵۰ میلیون تومان خسارت گزارش‌شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود:در بخش دامهای سنتی و نیمه صنعتی دام های سبک و سنگین نیز سیل باعث خسارت بیش از ۱۰۰ میلیونی شده است.

کریم حمیدوند بابیان اینکه طی بارش روزهای گذشته شهرستان، ۲۵ روستای نهاوند دچار آب‌گرفتگی و منجر به خسارت و آسیب‌دیدگی ۲۰۰ واحد مسکونی شد، گفت: متأسفانه در بخش تأسیسات زیربنایی همچون آب، برق، گاز نیز ۲۵۰میلیون تومان خسارت واردشده است.

وی بابیان اینکه در بخش مرکزی براثر برخی دست‌کاری‌های انسانی و ساخت جاده و غیره رانش زمین گزارش شده است، گفت: به‌موجب رانش زمین در بخش مرکزی، خط انتقال آب گاماسیاب در سه‌نقطه آسیب‌دیده که در حال حاضر در حال ترمیم و بازسازی است اما متأسفانه این امر موجب قطع و گل‌آلود شدن آب برخی روستاها شده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه بیشترین تخریب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها در روستاهایی صورت گرفته که در بهسازی و رعایت حریم رودخانه‌ها اقدام مثبتی نداشته‌اند و در برخی از روستاها نیز قدمت منازل به ۳۰ سال  می‌رسد.

وی بابیان اینکه خدمات‌رسانی‌ها باید به‌صورت هدفمند باشد، گفت: متأسفانه برخی ادارات به‌واسطه جانمایی اشتباه دچار هدر دادن منابع دولتی شده‌اند که در این زمینه دولت به جد وارد عمل شده است.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش