سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 3761

صدای نهاوند:

مدیر پروژه راه آهن غرب گفت: زیرسازی این پروژه مجموعا ۹۸ درصد و عملیات روسازی ۳۷ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش پایگاه خبرص صدای نهاوند، 

نورالدین گندمی بعد از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از پروژه راه آهن غرب، اظهار داشت: این پروژه از اراک تا کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر در حال احداث است.

وی با بیان اینکه قطعه اراک – ملایر به طول ۸۹ کیلومتر در دست بهره برداری است، افزود: از سال ۹۰ عملیات اجرایی قطعه ملایر به کرمانشاه آغاز شده که ۱۷۷ کیلومتر طول دارد.

مدیر پروژه راه آهن غرب خاطر نشان کرد: در قطعه ملایر به فیروزان ۷۰ کیلومتر و ملایر تا کرمانشاه ۱۰۵ کیلومتر زیرسازی انجام شده است.

گندمی پیشرفت فیزیکی ساختمان ایستگاه ها را ۴۲ درصد عنوان کرد و افزود: زیرسازی پروژه مجموعا ۹۸ درصد و عملیات روسازی ۳۷ درصد پیشرفت دارد که علت تاخیر در عملیات روسازی نیاز به ۷۰ میلیون دلار اعتبار برای خرید مصالح خارجی است.

وی ادامه داد: چنانچه برای روسازی، سیگنالینگ و ارتباطات، ایستگاه ها، خرید ادواتی چون ریل و سوزن ۵۰ میلیون دلار نیز تامین شود تا پایان سال ۹۵ شاهد افتتاح قطعه ملایر کرمانشاه خواهیم بود.

گندمی ادامه داد: قطعه ملایر کرمانشاه دارای ۸ ایستگاه شامل یک ایستگاه درجه یک و تشکیلاتی، یک ایستگاه درجه ۲ و ۶ ایستگاه درجه سه است.

مدیر پروژه راه آهن غرب گفت: از آغاز شروع عملیات تا پایان سال ۹۲، ۴۸.۹ درصد اعتبارات تخصیص یافت، در سال بعد ۶۲ درصد و در سال ۹۴ نیز ۱۵ درصد اعتبارات تائید شده به علاوه ۱۵ درصد سهام بانکی تخصیص داده شد.

گندمی پیش بینی اعتبار سال ۹۵ برای پروژه را ۱۴۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: حداقل اعتبار جهت برده برداری قطعه ملایر کرمانشاه در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد ۲۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر پروژه راه آهن غرب در پایان یادآور شد: جهت هر کیلومتر راه آهن ۱۲۰ تن ریل مورد نیاز است.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش