جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3863

صدای نهاوند:

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی بخصوص در بخش کشاورزی تا کنون ۳۰ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی متقاضی احداث واحدهای گلخانه ای شده اند.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: با توجه به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی بخصوص در بخش کشاورزی، توسعه کشتهای متراکم از جمله کشت در فضای گلخانه ای در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان قرار گرفته است. که برهمین اساس در سه ماهه پایانی سال گذشته و فروردین ماه امسال تعداد ۳۰ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی متقاضی احداث واحدهای گلخانه ای شده اند که از این تعداد، ۲۰ نفر تاکنون موفق به اخذ پروانه تأسیس شده اند که در مجموع ۳۲ هکتار به سطح گلخانه های فعلی شهرستان افزوده می شود.

باقری گفت: همزمان ایجاد فاز ۲ شهرک گلخانه ای برزول در سطح ۹ هکتار در دست اقدام است که استعلامات آب، برق و گاز آن انجام شده و در مرحله تعیین قیمت کارشناس واحدها قرار دارد.

وی با بیان اینکه نهاوند از نظر کشت‌های گلخانه‌ای بالاترین آمار را نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد افزود: جهادکشاورزی بابت احداث هر هزار متر گلخانه، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به افراد متقاضی ارائه می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند عنوان کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش سطح کشت‌های پرآب‌بر و ترویج و توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر، سازمان جهادکشاورزی و به تبع آن مدیریت جهادکشاورزی شهرستان برنامه کاری خود را براساس ترویج کشت‌هایی قرار داده است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی و مصارف خانوارها، به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی کمک کند

احمد باقری بیان داشت: برهمین اساس کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا و آفتابگردان جز برنامه‌های کاری قرار گرفته که نسبت به کشت‌هایی که در سطح شهرستان انجام می‌شد، آب کمتری مصرف می‌کنند.

کانال صدای نهاوند

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش