سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 4250

صدای نهاوند:

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برآورد خسارتهای سیل اخیر انجام و لیست آنها برای تصویب اعتبار بازسازی وزارت کشور ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، عزیزاله مهدیان بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سیلهای اخیر آسیبهای بسیاری به روستاهای خوزستان، ایلام، همدان و کرمانشاه وارد شده است، گفت برآورد خسارتهای سیل اخیر انجام و لیست آنها برای تصویب اعتبار بازسازی وزارت کشور ارسال شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سطح مناطق روستایی به روستاییان تسهیلاتی پرداخت می‌شود تا زمان ابلاغ تسهیلات بازسازی به سبب سیل، با استفاده از این تسهیلات منازل تخریب شده خود را باسازی کنند، گفت: تعدادی از منازل روستایی به سبب سیل تخریب شده اما میزان خسارت وارده به سبب سیل بالا نبوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بیشترین خسارتها در زمینه تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی بوده است، عنوان کرد: مساکن روستایی که از تسهیلات بازسازی برای بهسازی مسکن خود استفاده کرده‌اند کمتر دچار آسیب و خسارت شده‌اند ولی واحدهایی که از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند بیشترین آسیب را داشته‌اند.

در استان همدان سیل موجب تخریب ۳۰۰ تا ۵۰۰ خانه شد

وی با اشاره به اینکه در استان همدان به سبب سیل ۳۰۰ تا ۵۰۰ خانه فرسوده تخریب و هزار و ۲۰۰ واحد دچار آب گرفتگی شده‌اند که نیاز به تعمیر دارند، اظهار داشت: سیل به منازل روستایی ۱۰ استان خسارت وارد کرده که میزان خسارتها در لرستان، کرمانشاه و خوزستان بیشتر بوده ولی رقمی از خسارتهای وارد شده به ذهن ندارم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور  با بیان اینکه برخی واحدهای فرسوده روستایی استان همدان بسیار آسیب‌پذیرند، عنوان کرد: در استان همدان واحدهای روستایی فرسودگی بالایی دارند و باید برنامه لازم برای اصلاح آنها تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مقاوم‌سازی مسکن فرسوده روستایی در همدان بالا بوده و مردم اقدامات باکیفیتی در این زمینه نداشته اند، گفت: یکی دیگر از مزایای روستاهای همدان فعال، زنده و دارای جمعیت بودن آنهاست که این امر در برخی نقاط کشور وجود ندارد.

مهدیان درباره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی نیز گفت:دولت در جلسه روز یکشنبه این هفته تسهیلات مسکن روستایی را مصوب و ابلاغ کرد که منتظر آغاز عملیات پرداخت تسهیلات از طرف بانکهای کشور هستیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اعلام اینکه میزان تسهیلات بازسازی مسکن روستایی از ۱۵ میلیون تومان به دو سطح ۱۸ و ۲۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: کسانی که در روستاهای مرزی یا جزایر سکونت داشته و خانه قدیمی خود را تخریب کرده و منزلی به جای آن احداث کنند از تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند ولی سایر مناطق کشور تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

تا پایان سال ۱۴۰۵، دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی خواهد شد

مهدیان با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۵، دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی خواهد شد، گفت: در حال حاضر استانهای خراسان رضوی، همدان، فارس و اصفهان بیشترین واحد مسکونی فرسوده را دارند که باید برنامه‌ریزی لازم را برای بازسازی و احیا آنها انجام شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۹ درصد منازل روستایی کشور مقاوم هستند، گفت: براساس سیاستهای مصوب و اسناد بالادستی قرار است تا سال ۱۴۰۵ میزان منازل مقاوم به ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف سالانه باید ۱۸۵ هزار واحد روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شود، عنوان کرد: امسال ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات برای بازسازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که از طریق بانکهای عامل پرداخت خواهد شد.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش