سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 463

صدای نهاوند:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تدابیر تیم مذاکره کننده هسته ای و حمایت های رهبر معظم انقلاب توانستیم در بحث مذاکرات به آنچه که هدف گذاری کرده بودیم دست یابیم و هرآنچه که مورد توجه بود، حفظ شد.

محمود واعظی روز جمعه در شورای اداری شهرستان نهاوند با بیان این مساله که کار مذاکرات برای مسوولان نظام بسیار سخت بود، افزود: کاری که در مذاکرات صورت گرفت کار بزرگی بود و سرانجام گروه ۱+۵ حقوق هسته ای ما را به رسمیت شناخت.

وی بیان کرد: در این مذاکرات بسیار سخت، فرزندان این آب و خاک شجاعانه مذاکره کردند و یک قدم از منافع ملی عقب ننشستند و خط قرمزهای رهبری، آرمان شهدا و انقلاب را حفظ نمودند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت در این مساله دنبال کار تبلیغاتی نبود و حتی جشن هسته ای برگزار نکرد زیرا معتقد یم حرکت هایی که خودجوش باشند از اثرگذاری و ارزش بیشتری برخوردار هستند.

وی نتیجه مذاکرات را برای کشور امری تاریخی عنوان کرد و گفت: نتیجه این مذاکرات برای تاریخ ایران باقی خواهد ماند زیرا ما توانستیم به آنچه که قبل از مذاکرات هدف گذاری شده بود دست یابیم و دنیا حقوق هسته ای و حق غنی سازی ما را به رسمیت شناخت که با این دستاورد ما می توانیم از تکنولوژی های مدرن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه دستیابی به این جمع بندی باعث ناراحتی دشمنان انقلاب شد، افزود: با انجام این توافق کشورهای عرب منطقه ناراحت شدند و برای نخستین بار بین رژیم صهیونیستی و غربی ها که از حامیان آنها هستند درگیری لفظی بوجود آمد که این مساله نشان دهنده اهمیت و دستاوردهای مذاکرات هسته ای برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی مقاومت مردم و حمایت های رهبری را از عوامل مهم این موفقیت ذکر کرد و گفت: مقاومت مردم باعث شد که تیم مذاکره کننده در سر میز مذاکرات قدرت چانه زنی پیدا کند زیرا ملتی که با تحریم ها عقب نشینی نماید باعث می شود مذاکره کنندگان حرفی برای گفتن نداشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نتیجه حاصل شده را عامل تغییر رویکرد دنیا نسبت به ایران ذکر کرد و گفت: با این دستاورد عظیمی که برای ایران اسلامی به دست آمده رویکرد دنیا و منطقه نسبت به ملت و نظام تغییر یافته و کسانی که روزی بحث شیعه هراسی و ایران هراسی را مطرح می کردند امروز در نوبت هستند که بیایند با یاران ارتباط برقرار کنند.

وی پیروزی به دست آمده را دستاوردی ملی توصیف کرد و گفت: اشتباه است که افراد یا گروهی بخواهند این پیروزی را در انحصار خود بدانند و آن را پیروزی خود تلقی کنند زیرا این پیروزی متعلق به همه نظام اسلامی است.

وی گفت: البته اقلیتی به دنبال آن هستند که این دستاورد را مخدوش کنند که مردم این گروهها را به خوبی می شناسند و علت مخالفت های آنها را می دانند.

واعظی در بخش دیگری دولت را برخاسته از حماسه سیاسی مردم عنوان کرد و گفت: در انتخاباتی که رهبر معظم انقلاب آن را حماسه سیاسی عنوان کردند دولتی انتخاب شد که با روی کار آمدن آن مردم احساس کردند این دولت متعلق به خودشان است و سه قوه مکمل یکدیگر و با انسجام لازم تحت فرامین رهبری امور کشور را پیگیری می کنند.

وی گفت: دولت با وجود همه مشکلات کشور از ابتدای تشکیل دو مساله را در کنار سایر وظایف خود به عنوان دغدغه اصلی پیگیری و دنبال نموده است که یکی مساله اقتصاد و دیگری مساله سیاست خارجی است تا با قرار دادن آنها در کنار یکدیگر کشور را به توسعه برساند.

وی گفت: دولت با تدابیر لازم خوشبختانه در این زمینه ها موفقیت های خوبی داشته و امروز بارقه هایی از امید به آینده در مردم دمیده شده و کشور به سمت توسعه در حرکت است.

وزیر ارتباطات در ادامه به بحث وضعیت مخابرات و ارتباطات شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: اقدام های خوبی در زمینه ارتباطات در سطح شهرستان انجام شده که این اقدام ها باید گسترش بیشتری پیدا کرده و مشکلات موجود برطرف شود.

وی به سرعت اینترنت اشاره کرد و گفت: ما توانسته ایم پهنای باند را در مقایسه با گذشته بیشتر کنیم اما چون فعالیت های اینترنت پرسرعت توسط بخش خصوصی انجام می شود لذا آنها باید در قبال ارایه خدمات پهنای باند از طرف ما، همان خدمات را به مردم ارایه دهند.

وی گفت: ما در زمینه ارایه پهنای باند به استانها هیچ محدودیتی نداریم مشروط به آنکه دستگاههای خدمات رسان با روش های گذشته خودشان کار نکنند بلکه با روشی که جزو ضوابط بین المللی است خدمات خود را درست به مردم ارایه دهند.

وی همچنین بر رفع مشکلات ارتباطی مناطق گردشگری و ارتباطات جاده ای شهرستان نهاوند تاکید کرد و گفت: بحث گردشگری یکی از مباحث مورد تاکید دولت است لذا لازم است که مشکلات ارتباطی مناطق گردشگری و سراب های این شهرستان برطرف و پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکلات ارتباطات جاده ای نیز مرتفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان بر ایجاد اشتغال و توسعه متوازن در کشور تاکید کرد و گفت: سیاست و دیدگاه ما این است که اگر بتوانیم یک شغل در شهرستانها ایجاد کنیم ارزش آن بیشتر از پنج شغل در تهران است.

واعظی تاکید کرد: بر این اساس بنا داریم در زمینه تولید محتوا، ارایه خدمات الکترونیکی و دولت الکترونیک را گسترش داده و به فارغ التحصیلان این رشته از نظر فنی و مالی کمک کنیم.

در سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاوند مدیر عامل شرکت پست ایران، هیات مدیره همراه اول، معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران وی را همراهی کردند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش