سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 4810

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

۱۳ واحد دامداری صنعتی در نهاوند تعطیل شد

صدای نهاوند-
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند از کاهش ۴۰ درصدی تولید شیرخام در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۳ واحد دامداری صنعتی در نهاوند تعطیل شد.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: اظهار داشت: در شهرستان نهاوند ۳۷ واحد دامداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۲۴ واحد دامداری فعال و ۱۳ واحد دامداری غیرفعال هستند. افزایش قیمت نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت شیر و عدم وجود تسهیلات بانکی بلندمدت از مشکلات اساسی و از دلایل تعطیلی دامداری‌های صنعتی در شهرستان نهاوند است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند ۲ هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار گاو شیری، گوسفند و بز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سالانه ۴۸ هزار تن شیر خام در نهاوند تولید می‌شود که در سال‌های اخیر تولید شیر در نهاوند ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه دامداری‌های سنتی شهرستان نیز نقش عمده‌ای را در پویایی اقتصاد خانوار و در تولید شیر شهرستان ایفا می‌کنند، بیان کرد: در شهرستان نهاوند ۴۵ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین و ۲۸۲ هزار رأس دام سبک(گوسفند و بز) وجود دارد.

وی اظهار داشت: سالانه در نهاوند ۴ هزار و ۱۱ تن گوشت قرمز تولید می‌شود و شهرستان نهاوند رتبه دوم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده است. جهاد کشاورزی نهاوند برای حمایت از دامداریها و رفع مشکلات آنها تسهیلات کوتاه مدتی را در اختیار آنها قرار داده که متأسفانه تأثیرگذار نبوده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: برای حل مشکلات دامداریها نیاز به حمایتهای بیشتر دولت از صنعت دامداری و پرداخت تسهیلات بلندمدت است چراکه در این زمینه پرداخت تسهیلات کوتاه مدت پاسخگو نیست. در شهرستان نهاوند ۸۳ واحد مرغداری فعال وجود دارد که این مرغداری‌ها سالانه هفت هزار و ۱۵۳ تن گوشت مرغ تولید می‌کنند و ۱۰ درصد تولید گوشت مرغ استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش