سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 5000

صدای نهاوند:
رئیس ثبت احوال نهاوند، از رشد میزان طلاق در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار سه ماهه اول سال جاری 105 واقع طلاق در دفترخانه های نهاوند به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته، بدین معنی که در برابر هر شش ازدواج یک طلاق وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، روح الله مهدوی، رئیس اداره ثبت احوال این شهر که در کارگروه ثبت وقابع حیاتی نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در سه ماهه اول سالجاری ۸۱۶ واقعه ولادت نیز در شهرستان به وقوع پیوسته که ۵۳ درصد آن را پسران و ۴۷ درصد را دختران تشکیل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس موالید صورت گرفته که به طور متوسط در هر شبانه روز ۹ نوزاد متولد شده ترکیب جنسیت شهرستان به ازای هر ۱۱۴ پسر ۱۰۰ نوزاد دختر بوده است.

مهدوی افزود: طی این مدت ۲۵۷ واقعه فوت در سطح شهرستان اتفاق افتاده، یعنی در هر شبانه روز نزدیک به سه نفر فوت شده که ۶۰ درصد را مردان و ۴۰ درصد آن را زنان تشکیل می دهند که نسبت جنسیتی آن ۱۵۲ مرد در برابر ۱۰۰ فوت زن بوده است.

وی با اشاره به ازدواج در این شهر یادآور شد: ۶۱۵ مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که با میانگین هفت ازدواج در هر شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و چهاردهم کاهش نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند داشتن آمار وقایع حیاتی را بسیار موثر در برنامه ریزیها عنوان کرد و گفت: ثبت وقایع چهارگانه که توسط ثبت‌احوال صورت می‌گیرد، بسیار مؤثرتر از سرشماری است که توسط مرکز آمار انجام می‌شود.

وی افزود: سرشمارهایی که انجام می شود مربوط به دورهای بلند مدت است که البته آمار آن نیز در اختیار ما نبوده و به روز نمی باشد اما ثبت وقایع چهارگانه به روز و واقعی می باشد که برنامه ریزیان می توانند از آن برای برنامه ریزی استفاده کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش