سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 5186

صدای نهاوند:
با حضور معاون اداره کل امور کتابحانه های عمومی استان همدان و اعضای انجمنهای کتابخانه های عمومی نهاوند از تمبر یادبود کتابخانه امید صبا تنها کتابخانه مستقل استان همدان در محل فرمانداری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، رئیس اداره کتابخانه های عمومی نهاوند در این آئین گفت: کتابخانه مستقل امید صبا تنها کتابخانه مستقل استان همدان است که به همت خیر کتابخانه ساز محمد حسن قیاسی در سال ۸۷ تاسیس و راه اندازی شده است .
وی افزود: این کتابخانه در فضایی مستقل به مساحت ۳۰۰ متر مربع قرار گرفته که بیش از دو هزار جلد کتاب در آن وجود دارد که تمامی امکانات آن شامل کتاب ، نیروی انسانی و ساختمان آن توسط خیر تامین شده و ما مجوز لازم را برای آنها صادر کرده ایم .
وی افزود: درحال حاضر این شهرستان دارای ۹ کتابخانه دولتی که شش واحد آنها شهری و مابقی روستایی می باشند و دو واحد کتابخانه مشارکتی می باشد که با احتساب فضای کتابخانه مستقل دارای حدود چهار هزار متر مربع فضا است .
وی افزود: سرانه فضای کتابخانه در نهاوند به ازای هر یکصد نفر کمتر از دو متر مربع می باشد که نسبت به سرانه کشور و استان پائین می باشد .
وی گفت: همچنین در کتابخانه های نهاوند نزدیک به ۹۰ هزار جلد کتاب در شهرستان وجود دارد که سرانه کتاب را به ازای هر نفر به نیم جلد رسانده است.
امینیان گفت: در سطح شهرستان چهار شهر نهاوند، برزول ، گیان و فیروزان دارای کتابخانه می باشد که بیش از ۸۲ هزار جلد با شش هزار و ۵۰۰ عضو فعال دارا می باشند .
وی به نقش خیرین کتاب و کتابخانه اشاره نمود و افزود: شهرستان نهاوند اولین شهر استان بود که مجمع خیرین کتابخانه ساز در آن تشکیل شد که در این زمینه تا کنون خدمات خوبی به ویژه در زمینه اهدا کتاب به کتابخانه ها صورت گرفته است .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش