سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 5201

صدای نهاوند:
به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی صبح روز یک شنبه 27 تیرماه سیدرضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند به همراه فاطمه تقدیری یکی از خیرین نیکو کار نهاوندی و حسین صادقی مدیر مسئول پایگاه خبری صدای نهاوند و تعدادی از بانوان شهرستان نهاوند از مرکز روزانه آموزش و توانبخشی حرفه ای قائم، با هدف آشنایی با مسائل و مشکلات توانخواهان این مرکز بازدید نمودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، در این بازدید  معاون فرماندار شهرستان نهاوند، ضمن تجلیل و تقدیر از خدمات ارائه شده به مددجویان پسر بالای ۱۵ سال این مرکز اظهار داشت: فعالیت در این حوزه بسیار سخت و مشکل است و خدمات مدیر و کارکنان این مجموعه به مددجویان خود کاملامشهود است.

سیدرضا سلامتی گفت: هدف از راه اندازی و ایجاد این مراکز توانمند سازی معلولین برای ادامه زندگی در کنار سایر افراد جامعه با کمترین مشکل است.

IMG_6289

سلامتی افزود: تا زمانی که نتوانیم استقلال معلولان را فراهم کنیم، نتوانسته ایم برای آنها کاری کنیم زیرا امروز از مهمترین مشکلات معلولان، نداشتن بیمه، شغل و مسکن است.

وی ادامه داد: کمک به معلولان یک مسئولیت شهروندی است و این مسئولیت بر عهده تمامی مردم جامعه است. آنچه مانع از حضور معلولان در جامعه است، فضای نامناسب شهری است که این کار نیازمند نظامی هماهنگ بین دستگاه های مختلف اجرایی است.

مسئول مرکز توان بخشی حرفه آموزی پسرانه قائم نهاوند نیز در ادامه این بازدید اظهار داشت: مرکز توان بخشی حرفه آموزی قائم نهاوند در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و در حال حاضر ۳۲ معلول ذهنی با بهره هوشی بالاتر از ۴۵ تا ۷۰ در این مرکز نگهداری و آموزش می بینند.

IMG_6284

زهرا عطاردی گفت: در این مرکز حرفه های آموزشی مانند عروسک سازی، معرق کاری، منبت سازی و قالیبافی به معلولان ذهنی آموزش داده می شود و کالاهای ساخته شد توسط معلولان در نمایشگاه های صنایع دستی بهزیستی به فروش می رسد.

وی عنوان کرد: زمانی که سرپرست یک خانواده سلامت روانی داشته باشد آرامش یک خانواده به دنبال آن آرامش جامعه تامین می‌شود در غیر این صورت آرامش خانواده و جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد.
زهرا عطاردی با اشاره به اینکه تامین سلامت روان افراد از کودکی تا پایان تحصیلات یک وظیفه است، اضافه کرد: متاسفانه با پیشرفت جوامع آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و افزایش توسعه صنعتی این آسیب‌ها را تشدید می‌کند.
IMG_6288
عطاردی افزود: به نظر من شاید مسوولان و مردم درگیری‌های روزمره زیادی دارند و با توجه به اینکه معلولان خصوصا معلولان روانی در گزینه‌های آخر پیگیری قرار می‌گیرند، فراموش می‌شوند.
در پایان این بازدید  معاون فرماندار نهاوند و فاطمه تقدیری خیر نهاوندی هدایای را به مددجویان این مرکز اهدا کردند.
همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش