جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5222

صدای نهاوند:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محمود مصباح ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی استان همدان که با حضور معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد در خصوص طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، گفت: در راستای معرفی هرچه بهتر این موضوع در استان باید برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.

وی اعلام فراخوان در بین مردم برای ارائه طرح در خصوص پایتخت کتاب، برگزاری مراسم مثنوی‌خوانی در پارک‌ها، انتخاب یکی از پارک‌های شهرها به‌عنوان پارک مطالعه و تقدیر از مفاخر حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را در این راستا موثر برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: ترویج رفتار فرهنگی وقف کتاب، تشکیل انجمن قصه‌گویی، استفاده از مشارکت‌های مردمی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ایجاد بسترهای مناسب در این خصوص نیز ضروری است.

مصباح گفت: کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با دشمنی‌های خصمانه دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی عنوان کرد: مطالعه و کشف حقیقت باعث بالا رفتن بصیرت در انسان‌ها شده به‌نحوی‌که بسیار بهتر و سریع‌تر راه حق را از غیر حق تشخیص خواهند داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است که این مهم باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: ازآنجاکه هجمه فرهنگی دشمنان با ترویج و تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی خنثی خواهد شد، به‌جرات می‌توان گفت کتاب‌خوانی و مطالعه بهترین سلاح برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

مصباح از فرهنگ مطالعه به‌عنوان تضمین‌کننده رشد و توسعه فرهنگی جامعه یادکرد و افزود: همه آحاد مردم ایران اسلامی به‌عنوان حافظان ارزش‌های ناب اسلامی باید مروج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بوده و از فرهنگ مطالعه غافل نمانند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش