جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6076

صدای نهاوند:
از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر امری ضروری است، با توجه به این مهم ایجاد فضاها و پارک های مخصوص بانوان که در آن بتوانند بدون محدودیت، مزاحمت و امنیت بالا به تفریح و سرگرمی بپردازند چند سالی است در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، سال ۹۲ و هنگام تبلیغات کاندیداهای شورای شهر نهاوند بود که زمزمه احداث پارک بانوان نهاوند بعنوان یک شعار و وعده تبلیغاتی مطرح شد و تا کنون کلنگ زنی و احداث این طرح سرگذشت عجیب و مبهمی پیدا کرده است خصوصا اینکه بدانیم قسمتی از بیت المال برای احداث این پارک در اوج تنش شورای شهر و شهردار سابق نهاوند هزینه شده است اما اکنون پشت درهای بسته در حال نابودی است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که طرح این پروژه حدود چهار سال پیش مطرح شد اما برای اینکه بدانیم در این مدت چه بلای بر سر این طرح آمده نگاهی به اخبار گذشته لازم است.

در سال ۱۳۹۳ بود که شهردار وقت نهاوند شاهین فرجی فر از عملیات اجرایی پارک بانوان نهاوند به متراژ ۲۸۴۴ متر مربع در حاشیه میدان مادر خبر داد و افزود: احداث پارک بانوان نقش مهمی درایجاد روحیه نشاط و شادابی در بانوان شهر نهاوند دارد.

وی با بیان ایفای نقش پارک بانوان در توسعه گردشگری این شهر تصریح کرد: پارک بانوان دارای فرهنگ سرا،بازارچه صنایع دستی، فضای سبز، آلاچیق، فضای ورزشی و… است.

در مهر ماه سال ۱۳۹۴ بازهم شهردار وقت نهاوند شاهین فرجی فر در مصاحبه با رسانه ها گقت: با وجود کمبود منابع درآمدی شهرداری اما تمامی طرحهای عمرانی شهری نهاوند در حال انجام است.  

img_6735

فرجی فر ادامه داد: در دوره رکود بازار ما حتی یک متر از اموال شهرداری را نفروخته ایم بلکه در این مدت تملکهای زیادی در حاشیه مسیل و دیگر طرحهای در حال اجرا داشته ایم.

وی افزود: همچنین فاز دوم پارک نواری بلوار ورزش به مساحت دو هزار و ۷۲۰ مترمربع و پارک ویژه بانوان به مساحت دو هزار و ۸۴۴ متر مربع در حال اجرا می باشد.

اما این پایان داستان احداث پارک بانوان نهاوند نبود و در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال جاری رئیس شورای شهر و سخنگوی شورای شهر نهاوند در میزگردی عنوان کردند: با توجه به اینکه بحث احداث پارک بانوان در طول سالهای ۹۲ تا ۹۵ بارها مطرح و اطلاع رسانی شده بود اما متاسفانه برای اجرایی شدن این طرح اقدام لازمی انجام نشد.

 

میترا دسته گلی گفت: اما سرانجام در سیصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر نهاوند مورخه۱۳۹۵/۴/۱۶ موضوع احداث و شروع عملیات اجرایی پارک بانوان در سال جاری بنا بر احترام به رای و نظر مردم مطرح و  با ۹ رای موافق مصوب شد.

دسته گلی گفت: این پارک در زمینی به مساحت بیش از پنج هزار متر مربع در باغ دهفول راه سابق که مالکیت آن متعلق به شهرداری نهاوند است  احداث می شود.

امیر رضا یوسفیان شهردار نهاوند هم در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال جاری در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه نهاوند در سالن اجتماعات شهرداری نهاوند اظهار داشت: مجموعه سرپوشیده شهر بازی و پارک بانوان در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود.

کامران زنگنه سخنگوی شورای شهر نهاوند نیز در تاریخ ۲۰ مردادماه سال جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند گفت: پروژه پارک بانوان نهاوند که مطالبه‌ای چندین ساله بانوان این دیار است در آینده ای نزدیک در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع در نهاوند کلنگ زنی می‌شود.

اما داستان این پروژه چندین ساله مانند برخی دیگر از پروژه های شهری به همین جا ختم نشد زیرا بهره برداری از اولین پارک بانوان شهر نهاوند انقدر دستخوش تعلل متولیان قرار گرفته که هر روز مدعیانی جهت تصاحب این مکان پیدا می شود.

هر آنچه هست قصه چندین و چندساله پارک بانوان که شاید انتظار میرفت شش ماهه به اتمام برسد اکنون پس از دوسال از زمان کلنگ زنی تشریفاتی وبعد از آن  به علت جانمایی نامناسب به صورت نصفه و نیمه در نبش میدان مادر به حال خود رها شده و اعلام چندین باره خبر کلنگ زنی این پارک در آینده نزدیک و در زمین جدید احتمال می رود تا پایان عمر این شورا عملی نشود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. دانشجو گفت:

    با سلام اقای صادقی من می خواستم در مورد وضع کم ابی روستاها بگم که مدتی هست چاهای عمیق روستاها رو پلمپ کرده اند ولی چه پلمپی با یک سیم نازک.الان تو روستای ما کمبود آب وجود داره(حسین آباد کیان)ولی متاسفانه افرادی (قوچ علی کورانی)که چاه دارند پلمپ ها رو باز کرده اند و متاسفانه هیچ کدوم از مسئولین پیگیر نیستند.منم دانشجو هستم دستم به جایی نمیرسه می خواستم ازتون خواهش کنم پیگیری کنید که چاه ها رو مسدود کنند نه پلمپ کنند چون میشه راحت بازشون کرد.بعد می خواستم از تون خواهش کنم در مورد وضع آب روستای ما یه پیشنهاد بدم:اب منبع روستای ما رو با یک انشعاب از سراب گیان تامین کنند لطفا این رو رسیدگی کنید و به عنوان یک خبر موضوع پلمپ چاه ها رو رسیدگی کنید تشکر

  2. علی گفت:

    فقط باید به انتخاب ناسالم خودمان تجدید نظرکنیم. که چرا نهاوند در حال سقوط به رده شهرستانهای محروم است مگر نه میراث گذشتگان این بود که در چند سال گذشته ادعای مرکزیت استان میکردیم پس این فاصله وعقب افتادگی حاصل کدام اشتباه می باشد به امید انتخاب سالم در اینده شوراهاو …..

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش