سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 6120

صدای نهاوند:
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۹۰۰۰ تن انواع انگور مرغوب پاییزه از تاکستان‌های نهاوند گفت: کشاورزان و باغداران انگور در نهاوند با مشکل کمبود کارخانه و صنایع تبدیلی و نبود فضای نگهداری و سردخانه مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، احمد باقری اظهار داشت: حدود ۶۰۰ هکتار از باغات نهاوند ویژه کشت انگور هستند که سالانه بیش از ۹۰۰۰ تن انواع انگور مرغوب و درجه یک از آنها به صورت دست‌چین برداشت می‌شود که شامل چهار نوع انگور کشمشی، یاقوتی، فخری، بی‌دانه هستند.

وی افزود: به طور متوسط از هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن انواع انگور برداشت می‌شود که امسال به دلیل شرایط مناسب جوی این میزان نزدیک به ۱۸ تن در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت باغ‌های نهاوند در روستای عشوند نهاوند با ۱۶۰ هکتار سطح زیر کشت است که مرغوب‌ترین انواع انگور و غوره نیز به دلایل شرایط جوی و نگهداری باغداران مربوط به این روستا است.

وی عنوان کرد: در اوایل تابستان نزدیک به ۲۰۰۰ تن انواع انگور یاقوتی و پیش‌رس از تاکستان‌های نهاوند برداشت و روانه بازار فروش می‌شود همچنین ۲۰ درصد انگور تولیدی به صورت غوره برداشت می‌شود.

باقری اظهار داشت: نزدیک به ۱۰۰۰ تن انواع غوره برای آب‌گیری استفاده شد و باغداران نزدیک به ۲۵ درصد انگور خود را تبدیل به کشمش باسلق و شیره می‌کنند.

وی افزود: شیره انگور در پخت سوهان و شیرینی به شکل حلوا بسیار کاربرد دارد به طوری که بیشتر گردشگران و مسافران از شیره و کشمش نهاوند زیاد خرید و استفاده می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیشترین سطح زیر کشت انگور در بخش مرکزی نهاوند و بخصوص در روستا های عشوند، دره‌ابراهیم، تکه و کوهانی است و مهم‌ترین مشکل کشاورزان و باغداران انگور کمبود کارخانه و صنایع تبدیلی، همچنین نبود فضای نگهداری مانند سردخانه برای نگهداری در سایر فصول سال است.

وی هرس به موقع، استفاده بیشتر از کودهای حیوانی و مصرف کم سموم دفع آفات و آبیاری به موقع را مهمترین عامل افزایش تولید این محصول در شهرستان نهاوند دانست.

باقری عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های تاکستان و باغات مو در نهاوند استفاده کمتر از آبیاری است به طوری که در برخی مناطق این محصول به صورت دیم کاشت شده و در طول سال زراعی کمتر از سه وعده آبیاری نیازمند است./تسنیم

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش