مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 6922

صدای نهاوند:
وصیت‌نامه شهدا حاوی نکاتی است که اسوه اخلاق، ایثار و رشادت است و این موضوع می‌تواند به عنوان مهمترین عامل برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد.

پایگاه خبری صدای نهاوند، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به بازخوانی وصیت‌نامه‌های شهدای شهرستان کرده است.

حال دست به انتشار گزیده وصیت‌نامه شهید «قوام کیانی» می‌زنیم.

شهید کیانی در وصیت‌‌نامه خود این چنین می‌گوید:

ما از خداییم و بازگشت ما بسوى اوست

تیره می‌شود آسمان، برق مى‌زند، ابرها مى‌بارند و شادمانند از این باریدن گیاهان صحرا، باران بر کوه‌ها مى‌بارد و جویبارهاى بسیار کوچک و رودخانه‌اى به وجود مى‌آورد و این رودخانه مى‌رود تا به هدفش یعنى رسیدن به دریا برسد. او باید مسافت‌هاى زیادى را بپیماید و ممکن است در این راه یعنى رسیدن به هدفش حجمش کم شود و حتى عمرش به پایان رسد چرا که او عاشق معبود است و معبودش همان دریاست.

ما هم براى رضاى خدا و حفظ اسلام مى‌جنگیم و هدفمان همان الله است.

اول سلام به رهبر عزیز اسلام امام خمینى(ره) این خمینى بت‌شکن و این رهبر عزیزمان که سالها سال بر علیه ظلم و ستم موجود مبارزه مى‌کرد و چقدر سختی‌ها کشید تا توانست تا انقلاب اسلامى ایران را به ثمر برساند.

دوم سلام و درود فراوان به پدرم و مادرم که سالهاى سال چقدر زحمت و سختی‌ها براى من کشیده‌اند تا توانسته‌اند من را با یارى خدا به این سن و سال رسانده تا بتوانم در راه اسلام جهاد کنم و همانند حسین(ع) و حسین‌وار در راه اسلام شهید شوم.

من افتخار مى‌کنم که چنین پدر و مادرى دارم پدرى که همیشه دشمن سر سخت منافقان و قاچاقچیان بود و خود با ریش سفید روزها از صبح تا غروب کار مى‌کند و نان بخور و نمیرى براى خانواده خود تأمین مى‌کند.

پدر عزیز اگر من شهید شدم شما مسئولید و نباید بگذارید که خون ما شهیدان در راه خدا به هدر رود باید همیشه یار و یاور امام عزیز باشد همیشه دشمن سرسخت منافقان و کسانى که بر ضداسلام هستند باشید و بر علیه آنان قیام کنید. آنها را نابود کنید.

پدر و مادر مهربانم اگر من شهید شوم هیچ ناراحت نباشید چون همانطور که در آیه بالا اشاره شد این راهى است که ما در پیش داریم و چه بهتر که با افتخار و سربلندى از این دنیا برویم یعنى ما از خدا هستیم و بازگشت ما نیز بسوى اوست و اصلا مال دنیا ارزشى ندارد.

هیچ دلخوشى به مال و دنیا نداشته باشید و اگر من شهید شدم و آثارى از بدنم باقى ماند بگوئید تا دو دستهایم را از تابوت بیرون آورند تا مردم بفهمند که از مال دنیا هیچ چیز با خود نبرده است و چیزى که براى آخرت ارزشى دارد همان عبادت و جهاد در راه خدا است و اصلا هیچ غصه‌اى براى من نخورید و باید شما خوشحال باشید و افتخار کنید که چنین فرزندى داشته‌اید.

مادر عزیز مادر غم پرورم شما براى من زحمت‌هاى فراوانى کشیده‌اید و شب نخوابى براى بزرگ شدن من کرده‌اید و شما حق بزرگى در گردن من دارید چه شما و چه پدر تنها خواهشى که دارم این است اگر یک روزى از راه شوخى شما را ناراحت کرده‌ام تو را بخدا من را ببخشید و من را حلال کنید و الحمدالله هیچ کس حتى یک ریال از من نمى‌خواهد و از کسى هم طلب کار نیستم و به دوستان و همکلاسی‌هایم هم بگوئید که من را ببخشند و از اقوام و فامیل طلب حلالیت دارم.

همیشه گوش به فرمان امام باشید و اسلام عزیز را حفاظت کنید. یار و یاور همدیگر باشید و به هیچ گروهک‌هایى امیدوارم وابسته نباشید بجز راه الله و همیشه راه الله را در پیش داشته باشید خدا شما را پیروز و موفق کند.

دعاى من این است که خدا شما را در زندگیتان و در هر راهى که در پیش دارید پیروز و موفق کند و همیشه پیرو راه الله باشید.

زیاد درد و دل داشتم افسوس دیگر کاغذ جا ندارد به امید پیروزى اسلام و نابودى صدام و دار و دسته‌اش.

والسلام علیکم و رحمه‌ا… و برکاته

قوام کیانی

۹/۴/۱۳۶۱

اهل نهاوند روستای گیان محل سرکوچه راه حسین‌آباد منزل حیاط خان کیانی

زندگی‌نامه شهید قوام کیانی شهید مدافع خرمشهر

شهید قوام کیانی در دوم آبان‌ماه سال ۱۳۴۲ در شهر گیان از توابع شهرستان نهاوند استان همدان متولد شد. پدرش مراد کشاورز بود و از این راه زندگی خانواده را تأمین می‌کرد.

قوام از همان کودکی طعم تنگدستی را چشید و در کنار تحصیل در امور کشاورزی همراه با سایر اعضای خانواده به پدر کمک می‌کرد.

مادرش زنی خانه‌دار و سخت‌کوش بود و به امور مذهبی و اعتقادی همه بچه‌ها به ویژه قوام توجه ویژه داشت.

قوام پس از پایان دوره ابتدایی و راهنمایی در رشته مکانیک وارد دبیرستان شد و ورود وی به دبیرستان مصادف بود با سال‌های انقلاب و مبارزات مردم ایران علیه طاغوت.

قوام نیز همراه با سایر بچه‌های مدرسه و دوستان و فامیل به شکل‌های مختلف در راه پیروزی انقلاب تلاش می‌کرد و لحظه‌ای از مبارزه با رژیم طاغوت دست نکشید.

پس از صدور فرمان حضرت امام مبنی بر بسیج مستضعفین در ۵ آذرماه سال ۱۳۵۸ و با آغاز جنگ تحمیلی عراق و استکبار جهانی علیه ایران در شهریورماه سال ۱۳۵۹، قوام نوجوان و پر شور از رویدادهای انقلاب، به بسیج مستضعفین پیوست و با عزمی راسخ به جبهه‌های نبرد اعزام شد.

وی در عملیات‌های متعدد شرکت کرد و از هیچ تلاشی فروگذار نبود و رشات‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

قوام کیانی سرانجام در تیرماه ۱۳۶۱ همزمان با رمضان سال ۱۴۰۲ در جریان عملیات رمضان در دفاع از خرمشهر و خاک پاک میهن در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود شد.

پس از ۳۵ سال و با تلاش جستجوگران نور در مناطق عملیاتی خرمشهر و همزمان با محرم سال ۱۳۹۵، پیکر وی همراه با پیکر ۷۸ نفر از یارانش کشف و پس از انجام آزمایش‌های DNA روی استخوان‌های باقیمانده از آن نوجوان رشید، به آغوش خانواده برگردانده شد و بر روی دست‌های مردم زادگاهش تشییع شد. و این در حالی بود که پدر پیرش پس از سالها چشم انتظاری از دنیا رفته بود، مادرش از فراق فرزند همچون شمع شده بود و دیگر رمقی برای به آغوش کشیدن فرزند نداشت و خواهرها و برادرهایش به مردان و زنانی میانسال تبدیل شده بودند. خانواده‌ای که سالها انتظار عزیزشان، چشم‌هایشان را هر روز متلاطم می‌کرد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد/ایسنا

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش