سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 742

صدای نهاوند:

به مناسبت گرامیداشت «کتاب،کتابخوانی و کتابدار» همایش تجلیل از خادمین حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند: به مناسبت بیست و سومین دوره گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در شهرستان نهاوند همایش تجلیل از خادمین حوزه کتاب و کتابخوانی در سالن همایشات کتابخانه ۹ دی شهر برزول نهاوند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور فرماندار شهرستان نهاوند، معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند، بخشدار بخش زرین دشت،مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان نهاوند و جمعی از مسئولین شهرستان نهاوند و بخش زرین دشت حضور داشتند، ابتدا جعفر سلگی بخشدار بخش زرین دشت ضمن خوش آمد گویی به حضار هفته «کتاب ،کتابخوانی و کتابدار» را تبریک گفته و از زحمات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار همدانی و مناسبتهای هفته بیان نمودند : بسیار خرسندیم که برنامه های بیست و سوین دوره “کتاب،کتابخوانی و کتابدار” امسال را از برنامه نماز جمعه آغاز و امروز در مراسم تجلیل از خادمین این عرصه به پایان می بریم .


IMG_3243

میلاد امینیان اشاره نمود :  با توجه به اینکه کتاب از دیر باز به عنوان یکی از ارزشمند ترین محصولات فرهنگی بشر که حاصل ذوق و اندیشه ها شناخته شده است متاسفانه امروزه به مظلوم ترین کالای فرهنگی در جامعه بدل شده است. که امیدواریم با برنامه های چون گرامیداشت روز”کتاب ،کتابخوانی و کتابدار” و استمرار این برنامه ها در طول سال گامهای ارزنده ای در شناساندن و ترویج این کالای مهم فرهنگی در جامعه بنماییم .

امینیان اظهار داشت : ما در طول این هفته تلاش نمودیم جرقه هایی هر چند کوچک اما موثر در ذهن مردم  جامعه ایجاد کنیم تا توجه به امر کتابخوانی بیشتر شود و در طول سال با فرهنگ سازی بتوانیم  علاقه  مردم را به سمت و سوی مطالعه کتاب بیشتر نماییم .

وی همچنین به برخی از برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند از جمله برگزاری اولین نشست کتابخوان در شهرستان، رو نمایی از کتب مولفین بومی، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، نقاشی، کاردستی و…، برگزاری جشن های کتابخانه ای و تقدیر از اعضاء فعال، برگزاری جلسات نقد کتاب، پیگیری جهت افتتاح و ساخت کتابخانه های روستایی و … اشاره کرد.

معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز  در این مراسم با تقدیر از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند و انجمن خیرین کتابخانه ساز این شهرستان به عنوان فعالترین انجمن خیرین استان همدان، توصیه های مقام معظم رهبری به کتابخوانی را نشان از اهمیت این مقوله خواند.

عرفانی مقدم عادت به کتابخوانی را یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز قلمداد کرد و افزود : ایجاد موج آفرینی فرهنگی در طول هفته کتاب از مهمترین برنامه های ما بوده که  تا حد قابل قبولی تحقق یافته است .

وی ضمن اشاره به موضوع کتابخوانی و تشویق مردم خصوصا جوانان  به حضور در کتابخانه ها ادامه دادند : امیدواریم به وسیله برنامه هایی هدفمند در ترویج فرهنگ کتابخوانی، در آینده شاهد حضور بیش از پیش جوانان شهرستان نهاوند در کتابخانه ها باشیم .

 

IMG_3252

در ادامه مراسم حمیدوند، فرماندار شهرستان نهاوند، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای توجه به کتاب که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دانست. وی افزود: ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی در تقویم ما یک روز پر اهمیت است چرا که این روز سالروز ارتحال صاحب المیزان علامه طباطبایی است که ما نهاوندی ها به اینکه شهید قدوسی داماد این خانواده است افتخار میکنیم.

ایشان همچنین با اشاره به کیفیت کتب کتابخانه های شهرستان بیان نمود : در طول هفته گذشته از اکثر کتابخانه های شهرستان بازدید نمودم و نکته مهم این بازدید ها کیفیت کتب موجود در برخی از کتابخانه ها بود که جای تقدیر بابت ارسال منابع مناسب و تخصصی به کتابخانه های شهرستان را دارد.

در پایان مراسم از خادمین عرصه کتاب و کتابخوانی شهرستان نهاوند طی برنامه ای با شکوه تقدیر به عمل آمد .

همچنین در این مراسم از کتاب “جنبه هایی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی” نوشته یکی از نویسندگان بومی شهرستان که به همت انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان نهاوند انشاریافته بود ،رونمایی شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش