سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 8464

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان همدان:

برجام حمله نظامی به ایران را نابود کرد

صدای نهاوند:
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان همدان گفت: استکبار جهانی کشور ما را به ذیل بند 7 منشور ملل متحد بردند تا به کشور ما حمله نظامی کنند اما با برجام این تهدیدها نیز از بین رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، بعدازظهر امروز همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان، سرمایه‌گذار هلندی، مسئولان شهرستان نهاوند و کارآفرینان موفق شهرستان در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان همدان در این همایش گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اقتصاد باید مردمی باشد و همه باید در امر اقتصاد ورود پیدا کنند چراکه با تحقق اقتصاد مقاومتی کشور در برابر تحریم‌ها آسیب نخواهد دید.

سید مهرداد موسوی با بیان اینکه ما باید قوی ترین اقتصاد را داشته باشیم اظهار داشت: ما نباید با یک تحریم بشکنیم و بلرزیم و در صورتی که دکترین اقتصادی که مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاکید کردند در کشور اجرا شود دیگر با تحریم‌ها دچار مشکل نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: در طی قرن گذشته که نفت در کشور ما کشف شد یعنی از حدود ۱۰۸ سال پیش تاکنون روز به روز اقتصاد کشور ما به نفت متکی شد و شالوده اقتصاد کشور ما بر این روال گذاشته شد.

موسوی افزود: همچنین دلار های نفتی حاصل از فروش را به جای اینکه صرف کارهای زیربنایی و احداث کارخانه و شرکت‌های تولیدی  کنیم صرف هزینه‌های جاری کردیم و این ضربه بزرگی بود که طی این ۱۰۰ سال خوردیم.

وی تاکید کرد: این روال ادامه داشت تا زمانی که این تحریم‌های سنگین بر کشور ما اعمال شد و فروش نفت ما به حداقل رسید ما فهمیدیم که چقدر اشتباه کرده‌ایم و به جای اینکه اقتصاد را به بخش خصوصی ببریم اقتصاد کشورمان را به نفت وابسته کردیم.

موسوی عنوان کرد: با اعمال این تحریم‌ها تعداد زیادی از کارخانه‌ها و صنایع ما تعطیل شد چون این کارخانه‌ها نیز  در بطن خودشان و هم بازار فروششان متکی به دلارهای نفتی بود.

وی بیان کرد: اگر چه با سیاست‌های دولت کنونی تعدادی از این کارخانه‌ها مجددا به محور تولید و ایجاد اشتغال برگشتند اما اکنون شاهد تعطیلی و نیمه فعال بودن  هزاران کارخانه در کشور هستیم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ مبنی بر اینکه اقتصاد کشورمان باید به سمت خصوصی شدن حرکت کند و کمی از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم فکر بسیار هوشمندانه‌ای بود ولی متأسفانه خوب به آن عمل نشد.

موسوی تصریح کرد: ثابت شده است که اقتصاد دولتی، اقتصاد خوبی نیست و این اقتصاد در ذات خودش ناکارآمد است و دولت‌ها نمی‌توانند اقتصادداری کنند. اقتصاد دولتی چون در دست دولت است و دولت‌ها در جنگ و تحریم‌ها ضربه می‌خورند این اقتصاد نیز لطمه آفرین است.

وی افزود: بضاعت ایجاد یک شغل هم در کشور ما ضروری است زیرا در حال حاضر تعداد زیادی در کشور ما در زیر خط فقر هستند در صورتی که کشور ما دارای این همه دارایی است.

موسوی بیان کرد: ما باید هر چه سریع‌تر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم و اگر دکترین اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند در کشور اجرا شود دیگر با تحریم ها دچار مشکل نمی‌شویم.

وی عنوان کرد: در دوره تحریم‌ها فروش نفت ایران بسیار کم شده بود و‌ امکان پذیر نبود، آمریکا و متحدانش برنامه داشتند تا ما را به جایی برسانند که به مرحله نفت به جای دارو و غذا برسیم همان بلایی که آنها بر سر کشور عراق آوردند ولی خوشبختانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری و برجام این تهدیدها برطرف شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان همدان تصریح کرد: استکبار جهانی کشور ما را به ذیل بند ۷ منشور ملل متحد بردند و کشور ما را به عنوان یک کشور یاغی و سرکش که بی توجه به نظامات بین الملل است معرفی کردند و سیستم امنیت دسته جمعی بر علیه کشورمان راه اندازی کردند که به کشور ما حمله نظامی کنند که با برجام این تهدیدها نیز از بین رفت.

موسوی اظهار داشت: قلدرهای دنیا نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم زیرا هر چه ما در این دنیا به دست بیاوریم به همان اندازه آمریکا و کشورهای اروپای غربی از دست خواهند داد.

وی بیان کرد: با دارایی‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در کشور داریم حیف است که از این ظرفیت‌ها استفاده نکیم و در این شرایط تنها راه ما تلاش مضاعف، کار بیشتر، همت همگانی و اجرا کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.‌/تسنیم

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش