سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9242

صدای نهاوند:
برنامه نوروز در نهاوند عصر روز شنبه 21 اسفند، با حضور امیر غفار منش بازگیر مطرح صدا و سیما و تیم فیلمبرداری صدا و سیمای تهران برای پخش از شبکه سراسری و شبکه استانی همدان تصویربرداری و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند، برنامه ویژه نوروز در نهاوند، برای پخش در شبکه سراسری و شبکه استانی همدان عصر روز شنبه ۲۱ اسفند با حضور امیر غفار منش بازیگر مطرح صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تیم فیلمبرادی همراه وی تصویربرداری و ضبط شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایه دستی و گردشگری نهاوند در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: نهاوند از شهرستانهای مهم تاریخی استان همدان به شمار می آید و نظریه‌های مختلفی از پیشینه تاریخی این منطقه باستانی باقی مانده است.

محسن جانجان افزود: برخی از مورخان نهاوند را محل پهلو گرفتن کشتی نوح می‌دانند و به استناد تحقیقات باستان‌شناسان در تپه گیان نهاوند، از هفت هزار سال پیش از میلاد مسیح تا هزاره اول قبل از میلاد قومی در این منطقه زندگی می کرده که تمدنی شبیه تمدن بین النهرین داشته و بعدها به دست اقوام دیگر از بین رفته اند.

جانجان بیان داشت: سراب گاماسیاب، سراب ملوسان، سراب فارسبان، سراب کنگاور، کهنه جنگل ‌و سراب گیان، خرابه‌های قلعه سرسام گبری، کتیبه و ستون‌های معبد لااودیسه، تپه باستانی گیان، حمام حاج آقا تراب، مسجد جامع نهاوند، مقبره شیخ‌ ابوالعباس نهاوندی، مقبره نعمان‌ابن مقرن، شاه‌زاده محمد وعلی، تالاب وسج، تالاب (آب‌بند) رودباری و بوستان جنگلی ابوذر از جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌آیند.

وی گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد نهاوند با هماهنگی و پیگیری های انجام شده برنامه ویژه نوروز در نهاوند برای پخش از یکی از شبکه سراسری و شبکه استانی همدان روز شنبه با حضور بازیگر مطرح تلوزیون و تیم فیلمبرداری تهران تصویربرداری و ضبط شد.

لازم به ذکر است این برنامه در ایام نوروز ۹۶ از یکی از شبکه های سراسری صدا و سیما و شبکه استانی صدا و سیمای مرکز همدان پخش خواهد شد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. شهروند ایالت نهاوند گفت:

    نهاوندسهم عظیمی در ایران است.
    نهاوند مرکزایالت غرب کشور.و شهر برترین اولین ها
    نهاوند دروازه ورود اسلام به ایران.پایتخت اسلام ایرانی
    نهاونداولین مرکزو پایتخت تشییع در ایران در جنگ نهاوند،
    نهاونداولین شهری که مجسمه شاه را در ایران پایین آوردپایتخت انقلاب.
    نهاونداولین شهری بودکه اذان در آن پخش شد.
    نهاوند شهر سرابهای خروشان.با داشتن بیش از ۱۲ سراب.
    نهاوند شهر کوچه باغ های ایرانی.
    نهاوند اولین شهری بود که قرآن درآن خوانده شد.سبک نهاوند هم یکی از نغمات زیبای قرآن است.
    نهاوند پایتخت یونانیان درایران و شهرجهانی لائودیسه
    نهاوند آخرین یادگار امپراطوری پارسی در جنگ ایرانیان با اعراب
    نهاوند جزء اولین و کهن ترین نقاط شهرنشینی در دنیا با قدمت ۷۰۰۰ ساله.
    چرا به نهاوند [شهر برترین اولین ها ]لقب داده اند.این شهر تاریخی ومهم در تمام موارد و اتفاقات حساس و تغییردهنده(تاریخ.تمدن.فرهنگ.زبان.دین.مذهب.انقلاب.سیاست و…)کشور ایران برای اولین بار باعث ایجاد تحول عظیم بوده است./زبان رسمی مردم نهاوند(فارسی میانه یا پهلوی میانه یا لری شمالی یا لری ثلاثی یا فارسلری) است./سوغات:خمیرسنل،گزآردی،نقل و نبات،ترشی.سیب.گردو.انگور و…است.
    زنده بادایالت ماه نهاوند.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش