جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 1020

صدای نهاوند:

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:استفاده از فناوریهای نوین در امر آموزش یکی از برنامه های مهم اداره کلامور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورشاست.

به گزارش صدای نهاوند محمد حسین کفراشی  روز پنجشنبه در جمع مدیران مدارس شاهد نهاوند افزود: طرح رتبه بندی مدارس شاهد سراسر کشور بر اساس یک سری شاخص ها در پنج گروه متعالی، ممتاز، موفق، پویا و کمتر از حد انتظار از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که بر اساس آن کارشناسان و مدیران ستادی تمامی مدارس را مورد ارزیابی قرار دادند .
وی گفت: برای اجرای این طرح مجموع ۳۱۵ نفر از مدیران و کارشناسان ستادی و اداره کل شاهد از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا پایان آبان ماه سال جاری برای نظارت بر فعالیتهای آموزشی و پرورشی به استانهای مختلف اعزام شدند و با پر کردن فرمهای رتبه بندی مدارس وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دادند.
کفراشی به نتایج ارزیابی های صورت گرفته اشاره نمود و گفت: در ارزیابی هایی که به عمل آمد تاکنون ۲۰ درصد مدارس متعالی ، ۵۰ درصد ممتاز ، ۲۰ درصد موفق و ۱۰ درصد نیز پویا و کمتر از حد انتظار شناخته شده است.
وی با بیان اینکه گزارش عملکرد هر مدرسه به استان مربوطه ارسال می شود افزود: نتایج عملکرد هر مدرسه به استان مربوطه اعلام می شود و پس از آن استانها تفاهم نامه ای را با این اداره کل امضا خواهند کرد که بر اساس آن آموزشگاههایی که رتبه آنها کمتر از ممتاز می باشند الزاما تا سال آینده می بایست با تلاش و برنامه ریزیهایی که انجام خواهند داد حداقل خود را تا یک سطح بالاتر ارتقاء دهند.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور العمل از مدارس متعالی با توجه به تلاشهای صورت گرفته لازم است تقدیر به عمل آید گفت: به منظور تقدیر از فعالیتها و تلاشهایی که در زمینه امور پرورشی و آموزشی صورت گرفته ، مدارس متعالی می توانند معادل یک ماه پاداش به عوامل اجرایی خود پرداخت نمایند که دستور العمل آن بزودی به استانها ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه به نتایج نام نویسی سال جاری مدارس شاهد که از طریق سیستم سامانه سجا صورت پذیرفت اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه امسال برای نخستین بار سیستم سامانه سجا در مدارس شاهد راه اندازی شد در دوره ابتدایی و متوسطه اول میانگین جذب دانش آموزان ایثارگر به ۷۰ درصد رسید که نسبت به سنوات گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش استفاده از فناوریهای نوین در امر آموزش را یکی از برنامه های مهم این اداره کل خواند و افزود: با توجه به اینکه از ۱۳ هزار کلاس درس موجود در مدارس شاهد ۹ هزار کلاس مجهز به فناوریهای نوین و هوشمند می باشد لذا در بخش تولید محتوای الکترونیکی در حال تهیه برنامه ای هستیم که بتوانیم محتوای مناسبی را توسط دبیران مجرب تهیه و در اختیار مابقی مدارس قرار دهیم تا بتوانیم از تکنولوژی های موجود استفاده بهینه را به عمل آوریم.
در حال حاضر ۳۷۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۳۴۷ مدرسه شاهد سراسر کشوربا ۳۰ هزار معلم و عوامل اجرایی در دوره های مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند.
در شهرستان نهاوند بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در ۲۵۳ آموزشگاه مشغول به تحصیل می باشند .

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش