جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 1081

صدای نهاوند:

مسئول ستاد بازسازی عتباب عالیات در نجف اشرف گفت: بعد از مسجد النبی در مدینه منوره، در حال حاضر بزرگترین پروژه جهان اسلام در شهر مقدس نجف اشرف در حال ساخت است.

علیرضا فداکار’ به خبرنگار ایرنا در نجف اشرف افزود: توسعه اطراف حرم امیرمومنان علی (ع) و صحن های در حال ساخت حرم به ویژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) ، در حال حاضر بعد از مسجد النبی در مدینه منوره ، دومین پروژه بزرگ جهان اسلام است که در نجف اشرف در حال اجرا است.
وی اضافه کرد که تا حدود ۱۲ سال قبل، زیر بنای حرم مطهر امام علی (ع) در حدود ۱۱ هزار متر مربع و مسقف آن بالغ بر دو هزار مترمربع بود اما با شروع فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهر این رقم به بیش از یکصد برابر افزایش یافته است.
پروژه بازسازی حرم امیرمومنان علی (ع) شامل سقف بندی مرقد ، ساخت صحن جدید معروف به صحن حضرت فاطمه زهرا (س)، کتابخانه ، موزه علوی و بخش های تاسیسات بهداشتی و خدماتی حرم است.
صحن فاطمه زهرا (س) که هم اکنون عملیات ساخت آن را ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می دهد ، به اعتقاد کارشناسان معماری، یکی از صحن های منحصر به فرد از حیث طراحی و ساخت به شمار می رود.
فداکار خاطر نشان ساخت: طلا کاری گنبد حرم حضرت امیر (ع )، ایوان نجف، تکمیل صحن حضرت زهرا (س) از جمله طرح هایی است که انتظار می رود تا عید غدیر سال آینده آماده و تحویل داده شود.
فداکار با اشاره به فعالیت های متنوع ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ در ابعاد مختلف در نجف اشرف ، کاظمین ، سامرا و کربلا ساخته و تحویل داده شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف گفت: در این راستا فقط در نجف اشرف حدود ۵۵ پروژه در زمینه سنگ کاری ، آینه کاری ، کاشی کاری و غیره به انجام رسیده است.
وی یاد آور شد که حدود یک هزار نفر در تمامی طرح های بازسازی عتبات عالیات در حال حاضر مشغول هستند.
فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین اربعین حسینی گفت: اسکان ۳۰ هزار زائر و پخت روزانه غذا برای حدود ۷۰ هزار زائر حسینی گوشه ای از زحمات دست اندرکاران این مجموعه است.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش