جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 1092

صدای نهاوند:

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بابیان اینکه در سال جاری نگرانی بابت تأمین گاز وجود ندارد، گفت: بدهی مشترکان گاز استان همدان به این شرکت ۱۰۸ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

به گزارش صدای نهاوند،  سید محمدمهدی مهدوی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت گاز، اظهار داشت: درحال حاضر ٣٣هزار و ٨٠۵ کیلومتر خطوط فشار قوی گاز در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ٧۶ ایستگاه تقویت فشار و ٧٣ نیروگاه گازی زیر پوشش گاز طبیعی هستند، افزود: ٢۵٧ هزار شبکه روستایی و شهری با بیش از ١٠ میلیون انشعاب در کشور وجود دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به ١٩ میلیون و ۴٣٠ هزار مصرف کننده شهری و روستایی گاز در کشور، گفت: بیش از ٢٣ میلیون واحد زیر پوشش گاز در کشور وجود دارد.

مهدوی همچنین با بیان اینکه ۱۸ هزارو ۶٠٠ روستا و یک هزار و ۵٢ شهر در کشور از نعمت گاز برخوردارند، گفت: همدان دارای یک هزار و ٨٢ روستاست که در حال حاضر ٨٩۶ روستای همدان و نیز ۲۹ شهر واقع در ۹ شهرستان از گاز برخوردارند.

یک هزار و ١۶روستا در استان همدان قابلیت برخورداری از گاز را دارند

 وی با اشاره به اینکه یک هزار و ١۶روستا در استان همدان قابلیت برخورداری از گاز را دارند، افزود: ضریب نفوذ برخورداری از گاز در خانواده های روستایی استان به ٩٩ درصد افزایش یافته و این در حالی است که میانگین ضریب نفوذ روستایی ٩۶ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه ۵۴٣ هزار خانوار شهری و روستایی مشترک گاز در استان وجود دارند، ادامه داد: از این میزان ٣۴ درصد سهم خانوارهای روستایی است و یک هزار و ٨٧٨ واحد صنعتی و کشاورزی نیز هر یک ایستگاه مستقلی دارند و در مجموع ۵۴ هزار و ۷۱۰ مشترک در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی در ۸۷ روستای دیگر استان ادامه دارد، گفت: در مجموع ضریب نفوذ بهره‌مندی شهری و روستایی از گاز طبیعی در استان همدان به ۹۸ و نیم درصد رسیده است و این در حالی است که این ضریب در کشور ۸۸ و نیم درصد است.

امسال۳۸۰ کیلومتر شبکه‌ گاز شهری و روستایی در استان انجام شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۳۸۰ کیلومتر شبکه‌ گاز شهری و روستایی در استان انجام شده است، افزود: ۵ هزار و ۹۰۰ مورد انشعاب در استان نصب شده و حدود ۱۵ هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان اضافه شده است.

مهدوی با بیان اینکه ۹۴۱ ایستگاه گاز در استان همدان فعال است، گفت: ۹۸ واحد صنعتی و کشاورزی که ایستگاه‌های عمده دارند، از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۶ روستای جدید از گاز برخوردار شده، ادامه داد: گازرسانی به تمام روستاهای شهرستان رزن و فامنین که قابلیت گازرسانی داشتند، به مرحله اجرا رسیده است.

وی با اضافه کردن این نکته که این روستاها با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال که سه هزار خانوار را شامل می‌شود، از نعمت گاز برخوردار شدند، عنوان کرد: امسال ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بودجه‌های عمرانی و عوارض گازبها و ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز از شرکت نفت در اختیار شرکت گاز قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در مجموع بودجه مصوب در سال جاری ۸۸ میلیارد تومان تعیین شده بود، ادامه داد: در هشت‌ماه سال جاری ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از شرکت ملی گاز دریافت شده است.

۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبار تخصیصی به شرکت صرف بازپرداخت تسهیلات بانکی شده است

مهدوی با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبار تخصیصی به شرکت صرف بازپرداخت تسهیلات بانکی شده است، یادآور شد: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای تسهیلات بانکی دریافت شده که باید پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروگاه همدان با مصرف دو و نیم برابری گاز نسبت به سال گذشته ۲۶۰ میلیون متر‌مکعب مصرف داشته، یادآور شد: در هشت‌ماهه امسال یک‌هزار و ۵۶۲ میلیون متر‌مکعب مصرف گاز در استان داشتیم که این میزان مصرف نسبت به سال قبل ۱۰.۳ درصد رشد داشته که این افزایش به دلیل مصرف نیروگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در هشت‌ماه سال جاری ۲۶ درصد سهم مصرفی استان مربوط به شهرستان همدان بوده است، ادامه داد: میزان گاز مصرفی استان همدان به طور متوسط ۱۱ میلیون متر‌مکعب در روز است که این میزان مصرف در فصل سرد زمستان به بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

مهدوی با عنوان این مطلب که از میزان گاز مصرفی در استان ۵۹ درصد سهم شهرها، ۱۳ درصد روستاها و ۳۶.۶ درصد سهم صنایع و بخش کشاورزی است، گفت: مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه، دارالقرآن‌ها و منازل علما در روستاها مشمول پرداخت گازبها نمی‌شوند که در سال جاری سه میلیون مترمکعب گاز معادل ۲۵۷ میلیون تومان در این رابطه مصرف شده است.

وی همچنین به ارائه ۸۴۰ مورد انشعاب رایگان برای مشترکان کمیته امداد، بهزیستی و مراکز مذهبی اشاره و عنوان کرد: هزینه این اقدامات معادل ۱۸۰ میلیون تومان بوده است.

در حال حاضر شرکت گاز ۲۴ میلیارد تومان از نیروگاه مفتح طلبکار است

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر شرکت گاز ۲۴ میلیارد تومان از نیروگاه مفتح طلبکار است، اضافه کرد: همچنین بدهی مشترکان گاز استان همدان ۱۰۸ میلیارد تومان تخمین زده شده که از این میزان ۳۳.۳ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعتی، ۹ و نیم میلیارد تومان مربوط به مشترکان اماکن و تأسیسات دولتی و چهار و دو دهم میلیارد تومان مربوط به مراکز آموزشی، ورزشی و پرورشی است.

مهدوی با اشاره به وجود ۴۵ جایگاه CNG در استان همدان گفت: همچنین این جایگاه ها ۱۹ و نیم میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که بیشترین این معوقات مربوط به جایگاه CNG شهرداری ملایر و نهاوند است.

وی بااشاره به مصرف روزانه گاز در جایگاه‌های CNG گفت: به طور متوسط روزانه ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار مترمکعب در این جایگاه ها مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه اولویت گازرسانی مشترکان خانگی هستند چرا که مصرف آن ها به شکل دوگانه‌سوز نیست، ادامه داد: خوشبختانه امسال با بهره برداری فازهای پارس جنوبی و اضافه شدن روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز به تولید کشور قطعی گاز نخواهیم داشت و نگرانی بابت تامین گاز وجود ندارد.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش