جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 11087

صدای نهاوند:
معاون فرماندار نهاوند گفت: با تلاش و پیگیری مجموعه مدیریت شهری نهاوند، محل دفن پسماند شهر نهاوند در حال زیرسازی، فنس‌کشی و محصور شدن است که بخش عمده فنس‌کشی هم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سیدرضا سلامتی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند، افزود: اهداف فنس‌کشی محدوده موردنظر جلوگیری از ورود افراد متفرقه، پراکنده شدن زباله به اطراف و انتشار آلودگی است.

وی ادامه داد: روشن و مبرهن است که شیوه دفن زباله در نهاوند بعد از گذشت سال‌ها تا حدودی در حال استانداردسازی است اما نباید از این نکته غافل ماند که محل دفن زباله در نهاوند به علت نزدیکی با سکونتگاه‌های شهری و روستایی، رعایت نکردن حریم قانونی با شهر و گازهای سمی حاصل از احتراق زباله‌ها در محل دفن زباله‌ها که بنا بر اظهار کارشناسان ۴۰۰ هزار برابر سیانور سمی است، می‌تواند تهدید جدی زیست‌محیطی و علیه بهداشت عمومی برای شهروندان به شمار آید.

سلامتی با بیان اینکه مدیریت پسماند باید به دنبال تدابیر اصولی و اساسی باشد، اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر و تا قبل از راه‌اندازی سایت دفن اصولی زباله در جنوب استان، زیرساخت‌ها و بستر لازم در نهاوند فراهم شود تا بعد از راه‌اندازی این سایت، نهاوند نیز به موازات سایر شهرهای استان بتواند زباله تولید شده را به راحتی به این سایت انتقال دهد تا برای همیشه پرونده زباله و خطرات ناشی از تولید سم آن در نهاوند نیز مختومه شود که این مسأله بی‌شک به همپوشانی و تعامل محیط زیست و شهرداری بستگی دارد و تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد معضل زیست‌محیطی زباله در نهاوند نیز همپای سایر شهرهای استان حل شده است.

وی گفت: محل دفن زباله نباید نزدیک حریم شهری باشد و باید با حریم‌های مسکونی روستایی حداقل ۱۵۰۰ متر و از سکونتگاه‌های شهری حداقل ۲ هزار متر فاصله داشته باشد.

سلامتی تصریح کرد: فنس‌کشی محیط فعلی دفن زباله‌ها یکی از ضروریات است که اگر چه پس از مهلت ۱۵ روزه‌ای که برای این امر مهم به شهرداری داده شد نتوانسته است کار را به اتمام برساند اما حالا شهرداری قراردادی با پیمانکار انعقاد کرده و در حال انجام کار است که با توجه به روند کاری که در موعد مقرر ۱۵ روزه داشتند حدود ۱۵ درصد کار پیشرفت داشته است.

وی یادآور شد: احتراق زباله‌ها و دود ناشی از آن یکی از خطرسازترین تهدیدات زیست‌محیطی است که در این مدت ۱۵ روزه شهرداری توانسته تاحدودی کار را پیش ببرد و با خاکریزی تا حدودی آلودگی و این دود را مهار کند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش