جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 11280

صدای نهاوند:
فرماندار نهاوند گفت: برای نخستین بار طرح توزیع بسته مهرانه برای حمایت آموزشی از کودکان کار در شهرستان نهاوند توسط پایگاه خدمات اجتماعی مهر علی(ع) اجرا شد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند در مراسم طرح توزیع بسته مهرانه که در محل پایگاه  خدمات اجتماعی مهرعلی(ع) واقع در میدان پای قلعه برگزار شد، اظهار داشت:در این طرح به بیش از ۱۰۰ کودک دختر و پسر خیابانی شناسایی شده در شهرستان نهاوند بسته های آموزشی و فرهنگی اهدا شد.

حمیدوند گفت: بسته های آموزشی اهداشده به این کودکان را شامل کیف، کفش، لوازم التحریر، لباس، مسواک، لیوان و خمیردندان اعلام کرد.
وی میانگین سنی کودکان کار و خیابانی را هشت تا ۱۵ سال دانست و گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقا سطح  کیفیت و رفاه اجتماعی کودکان کار، کنترل و کاهش خطرات ناشی از حضور کودکان در خیابان و همچنین ساماندهی و توانمندسازی خانواده کودکان دارای کار است.

بخشدار مرکزی نهاوند نیز در این مراسم گفت: کودکانی که به دلایلی همچون فقر خانواده زیر سن قانونی مجبور به کار در مشاغل کاذب مانند دستفروشی هستند، برای بهبود شرایط خانوادگی از جمله بازگشت به تحصیل از حمایت های مددکاری این موسسه برخوردار می شوند.

آیت صالحی با اشاره به تاکید هیئت امنای پایگاه  خدمات اجتماعی مهرعلی(ع)  در شناسایی و حمایت از کودکان کار گفت: روند شناسایی کودکان کار به طرق مختلف از جمله تیم های سیار مددکاری این خیریه، همکاری بهزیستی و سازمان های مردم نهاد در حال انجام در سطح شهرستان نهاوند است.

صالحی بیان داشت: حمایت های مشاوره ای تحصیلی و تربیتی، توزیع رایگان کتب کمک درسی، کارگاههای آموزشی مهارتی رایگان همچون کامپیوتردر بهترین شرایط، کلاسهای تقویت درسی و حمایت های حقوقی را از جمله برنامه های شناسایی و حمایت از کودکان کار است.

فرمانده انتظامی نهاوند هم در این مراسم اظهار داشت: بحث تکدی گیری و کودکان خیابانی فقط یک معضل نیست بلکه می‌تواند سرآغازی برای افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و ناامنی باشد.

سرهنگ منصور ملکی با بیان اینکه وظیفه ساماندهی کودکان کار برعهده سازمان بهزیستی بوده و سایر دستگاه‌ها می‌بایست در این راستا با بهزیستی همکاری کنند، عنوان کرد: لازم است در راستای شناسایی، جمع‌ آوری و انجام اقدامات حمایتی، آموزشی و مددکاری برای آنان اقدام شود.

ملکی افزود: کودکان کار در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و ضمن اینکه ممکن است از آموزش محروم و درگیر آسیب‌های جدی شوند.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش