جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 13879

صدای نهاوند:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند از برگزاری یادواره شهید حیدری، تنها شهید حادثه ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، علی خزائی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند اظهار داشت: یادواره شهید آیت الله حیدری روز پنج شنبه ۷ تیرماه در مسجد شهید حیدری شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: سخنران این یادواره آقای سلیمی، مشاور عالی قوه قضاییه ورئیس صلاحیت قضات خواهد بود.
خزائی گفت: شهید حیدری اولین امام جمعه و نماینده شهرستان نهاوند بود که در سال ۱۳۶۰ در حادثه ۷ تیر به شهادت رسیده است.
گفتنی است؛ آیت الله محمدعلی حیدری در سال ۱۳۱۵ شمسی در شهر قم بدنیا آمد و در دوران نوجوانی قرآن کریم را نزد پدر آموخت و پس ازگذراندن مقطع ابتدایی در سن ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد.
شهید حیدری در سن سی سالگی به درجه اجتهاد رسید و در سال ۱۳۴۹ شمسی اجازه اخذ وجوهات را از سوی حضرت امام خمینی (ره) دریافت و نمایندگی امام به ایشان واگذار شد.
شهید حیدری بعنوان اولین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و اولین امام جمعه شهرستان نهاوند یکی از عالمان برجسته و دانشمند کشور بود که در اوایل انقلاب بعنوان نماینده حضرت امام در کشور لبنان معرفی شد و در مبارزات انقلابی مردم بر ضد نظام سلطنت نقش محوری و کلیدی داشت.
شهید حیدری در شهرستان نهاوند با تأسیس صندوق قرض الحسنه، دارالایتام، کتابخانه عمومی و مراکز بهداشتی روستایی تحول زیادی در زندگی مردم ایجاد کرد و ضمن آشنا ساختن مردم به ویژه جوانان با قیام ۱۵ خرداد و افکار حضرت امام ، نقش مؤثری در تکوین انقلاب اسلامی در نهاوند ایفا کرد و از لحاظ مالی مبارزان غرب کشور را تغذیه کرد و حتی هزینه اعزام مخفیانه تعدادی از جوانان برای حضور در فلسطین و لبنان را می‌پرداخت و در همه این مسائل ارتباط نزدیکی با شهید آیت الله قدوسی که اصالتاً نهاوندی، اما ساکن قم بود برقرار ساخته بود.
حمایت شهید حیدری از گروه انقلابی ابوذر و دعوت از شخصیتهای انقلابی و خطبای نامی برای سخنرانی در نهاوند آتش انقلاب را شعله ور می‌ساخت.
شهید آیت الله حیدری در حادثه هفت تیر به شهادت رسید که تنها شهید این حادثه از استان همدان است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش