جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 2438

صدای نهاوند:

هیجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان روز سه شنبه با حضور هنرمندانی از سراسر استان در تالار اندیشه نهاوند آغاز به کار کرد.

به گزارشصدای نهاوند،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: بدون تردید موسیقی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بدور از هر گونه ابتذال ، راه عفت و پاکی را پیش گرفته و عرصه جدیدی را برای فعالیت علاقه مندان به این رشته فراهم کرده تا با بروز استعدادهای خود زمینه ارتقای این هنر سنتی را پدید آورند.
محمود مصباح افزود: خلق آثار هنری ارزشمند و جاودانه در میان مردم موجب شده هنر موسیقی در کنار زبان و ادبیات فارسی، شعر و سایر رشته های هنری از جمله نقاشی، خوشنویسی و دیگر هنرها شناسنامه ما ایرانی ها در میان سایر ملل باشد که با توجه به خصیصه و بن مایه دینی آن باعث افتخار و مباهات ما بوده است.
وی گفت: امیدوارم با توجه به فراگیر بودن این رشته که با کمترین تبلیغات شهری، بیشترین مخاطب را داشته و همچنین تاثیرگذاری فراوان آن آثار مناسبی را در این جشنواره شاهد و ناظر باشیم.
مدیر اداره ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تکنوازی و گروه نوازی و در دو روز برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به ارسال فراخوان این جشنواره به سراسر استان، خوشبختانه افزایش چشمگیر شرکت کنندگان را نسبت به سال های قبل داشتیم به طوری که تعداد۱۳۰ نفر در بخش تکنوازی شرکت کردند که پس از بررسی و داوری، از این تعداد ۵۹ نفر به مرحله نهایی و رقابتی راه یافتند.
وی گفت: در بخش گروه نوازی نیز از ۱۰ گروه شرکت کننده چهارگروه از آنها تائید شده و از این تعداد دو گروه مربوط به هنرمندان همدانی ،یک گروه از شهرستان نهاوند و یک گروه نیز از شهرستان اسد آبادمی باشد.
مصباح با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته صبح ها اجراهای تکنوازی و عصرها گروه نوازی انجام خواهد شد افزود: با وجود مشکلات مالی سعی شده در بخش اهدای جوایز نسبت به سال های گذشته نیز بهتر عمل کنیم.
وی افزود: همچنین پس از انتخاب گروه برتر توسط داوران جشنواره که از اساتید برجسته کشوری می باشند این گروه به اجرای برنامه می پردازد و در پایان از چند نفر پیش کسوت موسیقی شهرستان تجلیل می شود .
وی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این جشنواره در نهاوند کمیته های ۱۲ گانه از یک ماه قبل از برگزاری در این اداره تشکیل و برنامه ریزی ها و اقدامات مناسب در این بار صورت گرفته و ما امروز امیدواریم بتوانیم میزبانی خوب و در خور هنرمندان و دوستداران موسیقی اصیل ایرانی اسلامی در شهر تاریخی و کهن نهاوند باشیم.
این دومین بار است که شهرستان نهاوند میزبان جشنواره موسیقی در سطح استان می باشد.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش