جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3217

صدای نهاوند:

امام جمعه نهاوند گفت: مشکلات اقتصادی با حرف زدن و نوشتن حل نخواهد شد بلکه با عمل کردن و تکیه به تولید داخلی، جلوگیری از قاچاق ممکن است زیرا قاچاق کالا منافع و پول ملت را به جیب بیگانگان می‌برد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته نهاوند ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) در یکی از خطبه‌های خود می‌فرمایند که خداوند اهل‌بیت را برای مسلمین راه نجات قرار داده است.

وی با بیان اینکه در ادامه این خطبه آمده که اگر مسلمین با یکدیگر مخالفت کنند تا قیامت بین آن‌ها اختلاف خواهد افتاد، گفت: در دنیای اسلام امروز تمامی مسلمانان به‌واسطه توطئه‌های برخی کشورهای به‌ظاهر مسلمان همانند آل سعود، اختلاف و درگیری وجود دارد.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در همان زمان پیش‌بینی می‌کردند که در آینده مسلمین جنگ است کمااینکه اگر تمامی مسلمین ولایت اهل‌بیت را قبول می‌کردند همین دنیا مدینه فاضله بود.

امام‌جمعه نهاوند ضمن ابراز تأسف برای آشفتگی جامعه مسلمین گفت: امروز بیش از ۴ میلیون نفر از نوامیس مسلمین در عراق آواره و گرفتار توطئه‌های شوم اسرائیل و آمریکای خائن و در حال مهاجرت به اروپا هستند که تأسف دارد همین وضعیت برای کشورهای دیگر همچون یمن و سوریه هم حادث‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی گفت: اگر جامعه قران را بفهمد و به آن عمل کند و از رهنمودهای اهل‌بیت (ع) بهره ببرد در آن صورت مسلمین عاقبت‌به‌خیر و سعادتمند می‌شوند.

وی بابیان اینکه افرادی که به اسلام و آنچه خداوند گفته عمل کنند کم هستند، اظهار داشت: در زمان پیامبر افرادی که به‌صورت قومی و قبیله‌ای به پیامبر و دین اسلام گرویدند پس از فوت پیامبر گرامی اسلام به‌واسطه دنیاطلبی و ارزش دادن به مادیات دنیوی از مسیر اصلی اسلام منحرف شدند که متأسفانه امروز اسلام آمریکایی نشانه بارز آن‌ها است.

وی در پایان خطبه ابتدایی نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته نهاوند گفت: شیعیان واقعی همان صدرنشینان بهشت و همسایگان اهل‌بیت (ع) هستند بنابراین زنان و مردان شیعه که ادعای شیعه حضرت علی و فاطمه (س) رادارند باید ضمن پرهیز از بی‌حجابی، چشم‌چرانی و بسیاری از بلایای امروزی به تقوای الهی بپردازند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه مزد رسالت پیامبر(ص) مودت اهل‌بیت (ع) بوده است، گفت: یکی از تأسف‌های جامعه امروز قطع رابطه مردم با صادقین و درست‌کاران است.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند من در مقابل خانواده معظم شهدا احساس حقارت می‌کنم و این نشان از عظمت و بزرگی این عزیزان دارد که فرزندان و خانواده خود را برای اعتلای آرمان‌های اسلام و انقلاب نادیده گرفتند و به پاسداری از حریم ایران اسلامی پرداختند.

وی اظهار کرد: امروز وظیفه بنیاد شهید تنها پرداخت حقوق و معیشت خانواده شهدا و جانبازان نیست بلکه وظیفه حفاظت و صیانت از این بزرگواران در برابر فتنه‌های آخرالزمان را نیز داراست که خدایی نکرده به دام شیاطین نیفتند.

مشکلات اقتصادی با حرف زدن و نوشتن حل نخواهد شد

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در هفته اخیر، گفت: مشکلات اقتصادی با حرف زدن و نوشتن حل نخواهد شد بلکه با عمل کردن و تکیه به تولید داخلی، جلوگیری از قاچاق ممکن است زیرا قاچاق کالا منافع و پول ملت را به جیب بیگانگان می‌برد.

وی گفت: در چند روز گذشته شاهد از بین بردن مقادیر بسیار زیادی میوه قاچاق خارجی باقیمت‌های فراوان بودیم که متأسفانه به بهانه قاچاق بودن آن‌ها را نابود کردند.

وی اظهار داشت: اینکه این میوه‌ها وارداتی هستند و موجب تحت‌الشعاع قرار دادن میوه‌های ایرانی می‌شود درست، ولی حال که این‌ها واردشده و ارز و پول بی‌زبان این ملت از کشور خارج‌شده با توجه به اینکه در آستانه سال نو هستیم می توانستیم آن‌ها را به مردم مستضعف و فقرا که موردتوجه ویژه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند بدهیم.

وی همچنین تروریست خواندن حزب‌الله لبنان را اشتباه راهبردی و مغایر مصالح امت اسلام خواند و گفت: حزب‌الله در این سال‌ها آبروی اسلام و مایه عزت مسلمین بوده است.

وی گفت: اخراج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و پاک‌سازی این منطقه از وجود نحس صهیونیست‌ها و ایجاد سپر دفاعی نفوذناپذیر برابر رژیم صهیونیستی ازجمله هدایایی است که بااراده حزب‌الله به مردم لبنان داده‌شده است.

امام‌جمعه نهاوند گفت: درخشان‌ترین تأثیر حزب‌الله لبنان را باید در قوت قلب فلسطینی‌های مظلوم برای مقاومت برابر صهیونیست‌ها جستجو کرد که جلوه حقیقی آن در جنگ‌های سه‌گانه ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه در معرض قضاوت قرار دارد.  

وی گفت: بیانیه‌های ریاض و تونس تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی بوده و زشتی آن به حدی است که حامیان آن را مورد انزوا و نفرت ملت‌های مسلمان و بلکه آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان عالم قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای برجام و عمل ایران به تعهدات خود، گفت: متأسفانه با تمامی مذاکرات و زحماتی که کشیده شد آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل بسیار گستاخانه‌تر از پیش با بهانه قرار دادن توان موشکی ایران مسائلی دیگری را نیز به‌پیش کشیده و خواهد کشید.

وی گفت: مقام معظم رهبری در همان ابتدای مذاکرات فرمودند که آمریکا از موضع ناحق خود علیه ایران و مسلمین دست بر نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: بنیادهای حقوق بشر که حامی حقوق انسان و انسانیت هستند در مقابل این‌همه جنایت آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آن‌ها عربستان و داعش چه می‌کنند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه متفرق کردن مسلمین از یکدیگر خوابی بی تعبیر برای آمریکا و اسرائیل است، گفت: تمامیت ارضی عراق و سوریه باید حفظ شود.

کانال صدای نهاوند

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش