جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3788

صدای نهاوند:

فرماندار نهاوند گفت: در بارشهای اخیر که باعث آبگرفتگی و ایجاد سیل در سطح شهرستان نهاوند شد بر اساس برآوردهای به عمل آمده تاکنون ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف کشاورزی و تاسیسات شهری این شهرستان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند: کریم حمیدوند روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: بیشترین خسارت وارده به بخشهای مختلف کشاورزی با ۷۰۰ میلیون تومان ، بخش مسکن روستایی با ۷۰۰ میلیون تومان، بخش تاسیسات شهری نهاوند با چهار میلیارد ۸۰۰ میلیون بوده و سایر خسارتها نیز در بخشهای تاسیسات برق شهری ، آب و فاضلاب روستایی و جاده های بین شهری صورت گرفته است .
وی افزود: در این بارندگی مجتمع آبرسانی گاماسیاب که آب بخش عمده ای از روستاها را تامین می کند بر اثر رانش زمین در چند نقطه دچار ترکیدگی و در نتیجه آب تعدادی از روستاها قطع شد که در حال حاضر عملیات ترمیم خطوط آب در حال اجرا می باشد.
وی گفت: از مجموع واحدهای روستایی شهرستان ۴۰۰ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد ۱۳۰ واحد آسیب دیده و تخریب شدند و به ۲۳۰ واحد خسارت جدی وارد نیامد ضمن اینکه ۴۰ واحد نیز تا کنون تعمیر شدند که در این زمینه لازم به ذکر است که هنوز میزان خسارت به واحدهای مسکونی در حال بررسی می باشد.
فرماندار نهاوند در ادامه به خسارات سرمازدگی سال گذشته در نهاوند اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان خسارت به باغات شهرستان وارد آمد که از هیچ مبلغی به عنوان جبران خسارت به کشاورزان پرداخت نشد اما با تصویب کارگروه کشاورزی تمامی وامها و بدهیهای کشاورزان بین یک تا سه سال امهال گردید که کمک بزرگی برای آنان است .
وی گفت: علاوه بر وارد آمدن خسارت ناشی از سیل اخیر بارندگی در اوایل امسال نیز باعث شد از مجموع ۱۲ هزار هکتار باغ موجود حدود ۹ هزار هکتار دچار آسیب دیدگی و خسارت شوند که بر مبنای آن ۱۵۶ میلیارد تومان به باغات شهرستان خسارت وارد گردیده است .
وی گفـت: البته باران امسال علاوه بر وارد کردن خسارت به مجموعه شهرستان منافعی را برای بخش کشاورزی به ارمغان آورد و شرایط مناسبی را ایجاد کرد که بر اساس آن پیش بینی می شود امسال میزان برداشت گندم با ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش روبرو شود.
حمیدوند در ادامه بحث پیشگیری را از مهمترین نکات مورد توجه دستگاههای اداری برای جلوگیری از ایجاد بحران ذکر کرد و گفت: برای جلوگیری از بحران هایی که این روزها با آن روبرو می باشیم قوانین و مقررات شفافی وجود دارد که اگر آن را بکار بندیم بخش عمده ای از این حوادث کاهش پیدا می کنند.
وی با اشاره به این قوانین گفت: موارد قابل اجرا در زمینه احداث بنا در کنار جاده ، نهرهای آب و حتی سیلاب همسایه ها در قانونهای مدنی لحاظ شده که متاسفانه از سوی دستگاهها اهتمام جدی به آن نمی شود و در نتیجه با نوعی هرج و مرج در این زمینه روبرو می شویم که باعث مشکل برای کشور می شود .
وی افزود: از دستگاههای ذیربط انتظار می رود بدون هیچ ملاحظه ای در زمینه اجرای قانون تلاش کنند و اگر زمانی با مانعی روبرو شدند به فرمانداری اعلام نمایند تا ما حمایتهای لازم را از آنان به عمل آوریم .

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش