جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5561

صدای نهاوند:
بخشداری گیان گفت: متأسفانه در آتش سوزی روز سه شنبه در مجموع حداقل ۱۰ هکتار از مراتع ظفر آباد و مهین آباد و دو یا ۳ هکتار از مراتع کیان دچار حریق شدند.

یحیی رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: آتش‌سوزی اولیه قبل از ظهر ساعت ۱۲ در منابع طبیعی مشرف‌ به روستاهای مهین آباد، ظفر آباد آغاز شد.

 رضایی ادامه داد: در این مناطق با توجه به بارندگی‌های اخیر پوشش گیاهی قابل‌توجهی دارد که برشدت و وسعت آتش‌سوزی به‌سرعت اضافه می‌کرد.

وی با اشاره به‌سرعت وزش باد به سمت جنوب غربی، گفت:  متأسفانه باوجود وزش باد آتش به‌سرعت در حال پیشروی به ارتفاعات بود که با توجه به سنگین بودن لوازم آتش‌نشانی توان و سرعت مقابله با آتش در ارتفاعات کم شده بود.

بخشدار کیان بابیان اینکه ماشین‌های سبک هم‌توان بالا رفتن از ارتفاعات را نداشتند، گفت: خوشبختانه با حضور مردمی و همچنین دهیاران روستاهای مربوط و عوامل شهرداری و شورای شهر، بخشداری، هلال‌احمر، فرماندهی نیروی انتظامی مستقر در کیان و منابع طبیعی شهرستان عملیات اطفای حریق با نفرات موجود در ارتفاعات آغاز شد.

وی افزود: تقریباً عملیات اطفای حریق در منطقه آتش‌سوزی اعلامی اولیه به اتمام رسید بود که کمیته بحران بخشداری کیان اعلام کرد که مناطق جنوب غربی سراب کیان «ضلع سمت چپ» جاده داخل سراب دچار حریق شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات پس از اتمام آتش‌سوزی اولیه به منطقه دوم اعزام شدند، گفت: متأسفانه درمجموع حداقل ۱۰ هکتار از مراتع ظفر آباد و مهین آباد و دو یا ۳ هکتار از مراتع کیان در این حادثه دچار حریق شدند.

بخشدار کیان تصریح کرد: با توجه به برافروختن آتش در مناطق ارتفاعی مراتع احتمال عمدی بودن و همچنین سهل‌انگاری این آتش‌سوزی وجود دارد که در حال بررسی است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش