جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6663

صدای نهاوند:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با آغاز سال زراعی جدید تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، احمد باقری اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به زیر کشت کلزا رفت در صورتی که امسال از آغاز سال زارعی تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است و در حال حاضر نیز کشت این محصول ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست ترویج کشت‌های کم آب‌بر سطح زیر کشت کلزا را در سال زراعی جدید در شهرستان به ۳ هزار هکتار افزایش دادیم که با این افزایش سطح زیر کشت نهاوند به قطب مهم کشت کلزا در کشور تبدیل می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: شهرستان نهاوند در زمینه تولید و سطح زیر کشت کلزا رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان نهاوند به اندازه سطح زیر کشت کل استان است.

وی افزود: در سال گذشته کلزا به قیمیت تضمینی به ازای هر کیلو ۲۵۳۰ تومان از کشاورزان خریداری شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم حداقل قیمت تضمینی هر کیلو کلزا به ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰  تومان برسد.

باقری گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد روغن مصرفی کشور وارداتی است و عمده مصرف محصول کلزا در تولید روغن به کار می‌رود از همین رو کلزا جزء محصولات استراتژیک محسوب می‌شود که با افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جدید نهاوند به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشت کلزا در کشور تبدیل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه عمده این محصول در منطقه فارسبان کشت نهاوند می‌شود، بیان کرد: بیش از ۴۵ درصد دانه‌های روغنی کلزا به روغن خوراکی تبدیل می‌شود و با توجه به اینکه وجود کارخانه روغن‌کشی در شهرستان نهاوند هزینه حمل و نقل را برای کشاورزان کاهش می‌دهد و همچنین با توجه به افزایش قیمت تضمینی کلزا کشت این محصول در سال زراعی جدید بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به کم آب‌بر بودن محصول کلزا اشاره کرد و  افزود: محصول کلزا از جمله کشت‌های کم آب‌بر است و  نیاز آبی این محصول سه تا چهار دوره است و این رویه اقدامی اساسی برای مدیریت منابع آبی شهرستان نهاوند است.

وی عنوان کرد: با توجه به پایین بودن قیمت گشنیز به عنوان رقیب کلزا قطعا استقبال کشاورزان از کشت کلزا در شهرستان بیشتر می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش