جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 776

صدای نهاوند:

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور روسیه گفت: سیاست خارجه دولت تدبیر امروز راهگشایی برای رابطه متقابل و هدفمند با کشورهای جهان است که پاسخگوی نیازهای کشور نیز است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مهدی سنایی ظهر چهارشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: سفر اخیر رئیس‌جمهور روسیه به ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری بسیار مهم و در معادلات آینده منطقه‌ و تقویت روابط ایران با روسیه بسیار تأثیرگذار است.

سنایی با اشاره به این موضوع که فصلی نو در مناسبات ایران و روسیه ایجادشده که برکات آن را در آینده‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود اظهار داشت: سیاست خارجی دولت معطوف به گفت‌وگو با غرب نیست و دولت، هم در گفت‌وگو با غرب به دنبال رفع تنش‌ها است؛ وهم در روابطش با شرق به دنبال تعمیق و گسترش روابط است که نمونه بارز آن ایجاد روابط با کشور روسیه است.

اقدامات ۹ گانه ای  رهبر معظم انقلاب استوارنامه‌ای محکم و قاطع برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اقدامات ۹ گانه ای که رهبر معظم انقلاب رعایت و عمل آن را مهم دانستند بی‌شک در برابر شش قدرت جهانی استوارنامه‌ای محکم و قاطع برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: سفر ولادیمیر پوتین به ایران سفر بسیار مهم و حائز اهمیتی بود که برای هر دو کشور مفید و در تقویت معادلات آینده منطقه‌ و گسترش روابط ایران با روسیه بسیار تأثیرگذار است.

مهدی سنایی ادامه داد: دیدار مقام معظم رهبری با ولادیمیر پوتین بسیار تأثیرگذار و به‌یادماندنی بودو نزدیک به دو ساعت به طول انجامید،  در این دیدار  صمیمانه مسائل و روابط دوجانبه و منطقه‌ای بررسی شد و این ملاقات در درازمدت تأثیر خاص و بسیاری بر روابط دوجانبه و معادلات منطقه‌ای خواهد گذاشت.

هفت سند مهم و راهبردی نیز با حضور روسای جمهور ایران و روسیه امضا شد

سنایی اظهار داشت: در این سفر اسناد بسیار مهمی امضا شد که هفت سند مهم و راهبردی نیز با حضور روسای جمهور ایران و روسیه امضا شد که همه این اسناد درصدد رفع موانع توسعه تجاری و اقتصادی است.و از مهم‌ترین این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد خط اعتباری بین ایران و روسیه به مبلغ  پنج  میلیارد دلار است که می‌تواند به تحول اقتصاد جمهوری اسلامی در سایه اجرای الزامات اقتصاد مقاومتی کمک کرده و اثرات بسیار مثبتی داشته باشد.

وی افزود: در دو سال گذشته پروژه‌هایی که با توافق دو طرف ایرانی و روس تعریف‌شده بود ۳۵ پروژه با حجم ۴۰ میلیارد دلار بود  که این پروژه‌ها همگی جز پروژه‌های صنعتی و کلان است و برای هردو کشور بسیار مهم هستند.

۱۰ استان ایران برای همکارهای اقتصادی به کشور روسیه دعوت‌شدند

سفیر ایران در روسیه به ایجاد چهارچوبی مناسب برای حضور استان‌ها و سرمایه‌گذاری در روسیه اشاره کرد و گفت: ۱۰ استان ایران برای همکارهای اقتصادی به کشور روسیه دعوت‌شده‌اند که استان یکاترینبورگ روسیه میزبانی استان همدان را عهده‌دار است.

سفیر ایران در روسیه بابیان اینکه هر کشور به دنبال تأمین منافع خودش است، گفت: ایران و روسیه به‌صورت مشخص در حال هماهنگی برای مبارزه با تروریسم هستند اما ادبیات اعتماد کردن یا اعتماد نکردن، ادبیات جهان امروز نیست چراکه اکنون در سیاست خارجی به هیچ کشور خاصی نمی‌توان اعتماد کرد.

مهدی سنایی با اشاره به سرنگون کردن هواپیمای جنگی روسیه توسط ارتش ترکیه گفت: منطقه ما منطقه بسیار حساسی است و همه طرف‌ها باید مراقب باشند که اقداماتی که انجام می‌دهند به نفع تروریست‌ها ثبت نشود.

سنایی اظهار کرد: بعضی اقدامات مانند سرنگونی این جنگنده روسی ناخودآگاهانه شرایطی را به نفع گروه‌های تروریستی در سوریه ایجاد می‌کند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش