جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 813

صدای نهاوند:

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۱۳۷ نیروی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای پیمانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، “علیرضا مهرابی” پنج‌شنبه ۵ آذر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، به اقدامات فنی و حرفه‌ای شامل تبدیل وضعیت ۱۳۷ نیرو حق‌التدریس به پیمانی طی یک ماه آینده، ایجاد عدالت آموزشی منجر به اشتغال به ویژه در روستاها، حمایت از بخش خصوصی، انجام آموزش‌های مشترک با کارآفرینان بخش خصوصی و به کارگیری ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف و روستاها و راه‌اندازی آزمون آنلاین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: معتقدیم گواهینامه مهارت دست کسی نمی‌دهیم مگر اینکه اشتغالزایی کند بدین منظور آزمون آنلاین را راه‌اندازی کرده‌ایم و مانع از موارد نفوذ شده و در مقابل این موارد سفت و سخت ایستاده‌ایم.

مهرابی با اشاره به دریافت ۵ تقدیر نامه استانی و ملی در دو ماه گذشته، تصریح کرد: در گذشته تمامی مشاغل دستی و یدی با ثبات بالا وجود داشت اما امروز با وجود فناوری‌های نوین به همان سرعتی که مشاغل ایجاد می‌شوند از بین می‌روند به عبارت دیگر مشاغل پایدار ایجاد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در گذشته خطوط کارخانجات بزرگ با کارشناسان و تکنیسن‌ها کار می‌کرد اما امروز توسط رباط‌ها امور پیش می‌رود بنابراین باید به دنبال ایجاد مشاغل نو برای فارغ‌التحصیلان ایجاد کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه ۵۹ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت دولتی و ۴۱ درصد خصوصی است، افزود: ۴۴ درصد مهارت‌آموزان مرد و ۵۶ درصد زن بوده و ۵۲ هزار نفر در آزمون صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده که از این تعداد، ۲۲ هزار نفر ادعا می‌کنند کاربلد هستند که از این میزان کار ۶۷ درصد قابل قبول است.

وی به وجود ۱۲ پروژه عمرانی فنی و حرفه‌ای با پیشرفت بالای ۸۵ درصد اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار به زودی این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

مهرابی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد جوانان اروپایی رشته‌های مهارتی را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: در کشور ما انتخاب رشته‌های نظری در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر دلار سرمایه‌گذاری در فنی و حرفه‌ای ۱۵ دلار ارزش افزوده دارد، تصریح کرد: به ازای هر کارشناس یا لیسانس باید بین سه تا پنج کاردان باشد که در کشور ما برعکس این موضوع است یعنی به ازای هر کاردان و تکنسین پنج تا ۶ کارشناس وجود دارد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش