جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8326

صدای نهاوند:
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفولانزای پرندگان در شهرستان نهاوند مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حیدر سلگی در دومین جلسه ستاد آنفلوانزای پرندگان در سالن شهدای فرمانداری نهاوند با بیان اینکه با توجه به بازرسی های صورت گرفته تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان در نهاوند مشاهده نشده است، افزود: مرغداریهای نهاوند عاری از آنفولانزا پرندگان است و طبق بررسی ها صورت گرفته هیچ گونه موردی از این نوع بیماری مشاهده نشده است.

سلگی گفت: مرگ تعدادی از طیور خانگی در روستای شهرک خزل وعنبر قنبر طبق نمونه گیری انجام شده توسط همکاران اداره دامپزشکی و تایید آزمایشگاه مربوط به بیماری نیوکاسل و برونشیت می باشد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی افزود: اجرای طرح پایش آنفولانزا ، بروز کردن دستورالعمل های دامپزشکی در خصوص این بیماری، دریافت گزارش روزانه از واحد های صنعتی در خصوص تلفات در مرغداریها از دیگر برنامه های انجام شده برای جلوگیری از آنفلونزای پرندگان در نهاوند است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند: بیماری آنفلوانزای طیور (Avian Influenza) یکی از بیماریهای واگیر دار تنفسی ویروسی طیور است که دارای قدرت انتشار سریع می باشد.

حیدر سلگی بیان داشت: مخزن اصلی این بیماری پرندگان آبزی و مهاجر است و بی‌اشتهایی،بی‌حالی، التهاب وریزش آب از بینی و چشم ،مرگ ناگهانی، گاهی خونریزی در چربی‌های احشایی از نشانه‌های بیماری آنفلوانزا در پرندگان است.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش