جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8970

صدای نهاوند:
مدیر کل فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در 9 ماهه سال جاری از طریق مراکز دولتی فنی و حرفه ای 34 هزار و 800 نفر دوره به میزان 6 میلیون و 600 هزار ساعت آموزش های مهارتی را به صورت رایگان دریافت نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، علیرضا مهرابی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند در محل فرمانداری افزود: در این مدت ۷۲۶ حرفه آموزش داده شده و ۴۳۳ کارگاه نیز برای داوطلبان برگزار شده که از مجموع شرکت کنندگان ۴۰ هزار نفر در آزمون شرکت نموده که ۳۱ هزار و ۳۰۰ نفر یعنی ۷۸ درصد آنها که از میانگین ۶۰ درصد کشوری بالاتر می باشد قبول شده و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده اند .
وی افزود: مسابقه ملی مهارت در سطوح کشوری و جهانی برگزار می شود که استان همدان در سال گذشته با کسب چهار مدال طلا ، سه برنز و ۹ دیپلم افتخار جزء چهار تیم برتر کشور قرار گرفته و ۱۰ نفر از آنان به اردوی آمادگی مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که در ابو ظبی برگزار می شود انتخاب شدند.
وی گفت: اگرچه سازمان فنی و حرفه ای متولی امر اشتغال نمی باشد و وظیفه آن بستر سازی برای ایجاد شغل است اما در ۶ ماهه اول امسال در استان پنج هزار و ۴۸۲ نفر از افرادی که از طریق فنی و حرفه ای گواهی مهارت کسب کرده اند به اشتغال رسیده اند .
مهرابی گفت: بر اساس قانون این سازمان به صورت رسمی نمی تواند مدرک صادر کند اما امتیاز و ارزش گواهی مهارتی که از طرف فنی و حرفه ای صادر می شود به ویژه در زمانی که فردی بخواهد برای کار از کشور خارج شود با مدرک لیسانس برابری می کند.
وی افزود: آموزشهایی که ما در سطح برخی از روستاها میدهیم گاهی اوقات برای تعداد زیادی شغل ایجاد می کند که نمونه آن طراحی دوخت در یکی از روستاهای همدان بود که توانست با بیشتر از یک میلارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۱۳۰ نفر شغل ایجاد کند که اگر بخواهیم در طرحهای صنعتی برای این تعداد اشتغال ایجاد شود می بایست صدها میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.
مدیر کل آموزشهای فنی و حرفه ای استان گفت: یکی از بالاترین بسترهایی که در آینده می تواند برای افراد اشتغال ایجاد کند فضای مجازی و بستر وب می باشد که در حال حاضر دهها هزار نفر از طریق آن درآمد کسب می کنند.
مهرابی اظهار کرد: ما با کشورهای سوئد ، آلمان وروسیه تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم و آموزش های مهارتی را در این کشورها داشته ایم و اخیرا نیز قرار دادی را با کشور غنا به امضا رسانده ایم که دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر را آموزش دهیم .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش