جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 9598

صدای نهاوند:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال ۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند زیر کشت چغندرقند رفته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، احمد باقری با بیان اینکه شهرستان نهاوند از مناطق مستعد کشت چغندرقند است، گفت: با توجه به مزیت اقتصادی این محصول تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان به تناوب زراعی این محصول تمایل دارند.

باقری بااشاره به اینکه به دلایل متعدد از جمله آب‌بر بودن این محصول و عدم توان کارخانجات برای تحویل گرفتن محصول مازاد چغندرقند، این موضوع برخلاف سیاست‌های دولت است، گفت: سیاست دولت مدیریت سطح زیر کشت چغندرقند و تولید متناسب با نیاز و توان کارخانجات تولید قند است.

وی افزود: امسال کشاورزان نهاوندی نسبت به عقد قرارداد با کارخانجات و شروع به کشت در بیش از ۳۰۰۰ هکتار چغندرقند برای تأمین قند مصرفی خانوارهای ایرانی اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کارخانه قند همدان، لرستان، نقش جهان و بنیاد اصفهان کارخانه‌های فعال در منطقه برای عقد قرارداد با کشاورزان هستند و هرگونه فعالیت کارخانه‌هایی که به‌صورت غیر رسمی در شهرستان اقدام به توزیع بذر و سایر نهاده‌ها کرده اند ممکن است در فصل برداشت مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: کشاورزان باید ضمن رعایت الگوی کشت، تناوب و تنوع زراعی، کشت سایر محصولات بهاره چون ذرت دانه‌ای، ذرت علوفه‌ای، گل‌رنگ و آفتاب‌گردان را در برنامه زراعی خود قرار دهند.

باقری تأکید کرد: کشاورزان باید از خرید و کاشت هرگونه بذر غیراستاندارد که از مبادی غیررسمی وارد منطقه می‌شود خودداری کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. قاسم گفت:

    واقعا جای تشکر داره از مهندس باقری مدیریت محترم جهاد کشاورزی نهاوند که با روحیه جهادی و ارتباط خوبی که با کشاورزان برقرار کرده شاهد انقلابی در بخش کشاورزی شهرستان هستیم.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش