جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 1302

صدای نهاوند:

نخستین شب نقد جشنواره سینما حقیقت با بررسی شش فیلم مستند در سالن شماره ۳ سینمافلسطین برگزار شد.

به گزارش صدای نهاوند، نخستین شب از نشست شب های نقد جشنواره بین المللی سینما حقیقت با نقد و بررسی شش فیلم و با حضور محمدرضا مقدسیان به عنوان مجری و کارشناس و خسرو نقیبی منتقد، نیما طباطبایی کارگردان «من ناصر حجازی هستم»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» داریوش یاری، «پل» امیرحسین نوروزی، «میراث من آواز» فاطمه موسوی، «بزمچه ها عاشق می شوند» دلاور دوستانیان و «این سه زن» مصطفی امامی، برگزار شد. 

**«این سه زن» روایت امید در دل تاریکی
یکی از فیلم های که در نشست شب های نقد جشنواره حقیقت برگزار شد، مستند «این سه زن» به کارگردانی مصطفی امامی بود.
در ابتدای نشست امامی درباره این مستند گفت: این سه زن ماجرای یک مادر و دو دختر مجردش است که در نهاوند و در خانه ای قدیمی که در حال ویران شدن است، زندگی می کنند.
وی افزود: این خانواده پول ساخت خانه را دارند و چون خانه ۷۰۰ متری آنها در محدوده میراث فرهنگی قرار دارد اجازه ساخت بیشتر از ۷ متر آن را ندارند.
امامی در ادامه درباره انگیزه ساخت فیلم توضیح داد: از آنجا که خودم در آن شهر زندگی کرده ام و از نزدیک با صاحبان این خانه آشنا بودم حس غریبی داشتم که این خانه زمانی برج و بارویی داشته و آقا بزرگ این خانه یکی از معتمدین این محل بوده که حالا به این حال و روز در آمده است.
امامی با اشاره به اینکه این فیلم مستعد روایت سیاه و تاریک را داشت، افزود: اما تلاش کردم در میان تمام این سختی ها که برای اهالی این خانه وجود دارد، امید به زندگی را نشان دهم.
نقیبی نیز طی سخنان کوتاه گفت: مستند این سه زن می توانست لحن سفارشی و اعتراضی به خود بگیرد اما کارگردان به خوبی از دل فقر زیبایی را بیرون کشیده است.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش