جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 13073

رئیس اداره بهزیستی نهاوند:

۳۴ اتیسمی در نهاوند شناسایی شدند

صدای نهاوند:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند از شناسایی 34 اتیسمی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، علی محمد محمدی اظهار داشت: سومین کارگاه آموزشی اتیسم در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ فرودین ماه امسال به مدت دو روز در ۶ ساعت برگزار شده است.

علی محمدی افزود: در این کارگاه آموزشی ۳۰۰ نفر از بهورزان، کارشناسان و کاردانان مرکز بهداشت شهرستان نهاوند شرکت کردند و مباحثی همچون آشنایی با بیماری اتیسم (علایم و اختلالات بیماری اتیسم) به صورت تئوری و عملی به همراه توزیع پرسشنامه های غربالگری اتیسم در اختیار این بهورزان قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۳۴ نفر دارای بیماری اتیسم توسط کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی شهرستان مورد شناسایی قرار گرفته است که با در دست داشتن کارت های شناسایی مخصوص از خدمات کاردرمانی، گفتار درمانی و… بهزیستی بهره می برند.

وی با بیان اینکه قرار است مرکز اتیسم شهرستان نهاوند در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان افتتاح شود، خاطرنشان کرد: با همکاری بهزیستی نهاوند انجمن اتیسم شهرستان نهاوند تا پایان هفته جاری افتتاح می شود.

محمدی یادآور شد: غربالگری اتیسم شهرستان نهاوند از دی ماه سال ۱۳۹۵ با هدف غربالگری و شناسایی کودکان طیف اتیسم شروع به فعالیت کرده است و هم اکنون نیز در حال اجراست و تاکنون توانسته ۴ هزار نفر را در شهرستان نهاوند مورد غربالگری قرار دهد.

وی با بیان اینکه اوتیسم اختلال جدیدی نیست بلکه به تازگی به آن پرداخته می‌شود و متأسفانه خانواده‌ها نسبت به این بیماری آگاهی ندارند و یا نمی‌خواهند بیماری کودک شان را بپذیرند، بیان کرد: کودکان شناسایی شده در ادارات بهزیستی برای گذراندن مراحل درمان به مرکز درمان روزنه، ارجاع داده می‌شوند و برای کمک‌هزینه درمانی کودکان مبتلابه اتیسم ماهیانه مبالغی به عنوان یارانه به آن‌ها پرداخت می‌شود که این متناسب با وضعیت بیماران حداکثر ۴۳۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش