جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 13334

صدای نهاوند:
رئیس امور عشایری نهاوند گفت: 240 هزار راس دام عشایر وارد مراتع نهاوند شدند .

به گزارش صدای نهاوند، ابوالقاسم بنی هاشمی افزود: کوچ عشایر به نهاوند همه ساله از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود که امسال با توجه به بارندگی کم و گرم شدن هوا در جنوب کشور، جابجایی عشایر زودتر از زمان مورد نظر شروع شد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد عشایر ساکن استان در نهاوند اتراق می کنند افزود: شهرستان نهاوند در مجموع دارای یک هزار و ۵۰۰ خانوارعشایر کوچ رو و نیمه کوچ رو با ۲۴۰ هزار راس دام سبک است که ۲۵ درصد گوشت استان را تامین می کنند.
بنی هاشمی گفت: سالانه چهار هزار تن گوشت قرمز و یک هزار و ۵۰۰ تن از مشتقات لبنیات توسط این عشایر تولید و روانه بازار مصرف در نهاوند و شهرهای اطراف می شود.
وی مراتع نهاوند را یکی از غنی ترین مراتع استان ذکر کرد و گفت: این شهرستان با دارا بودن ۹۳ هزار و ۷۵۰ هکتار مرتع و ۲۱ سامانه عشایری یکی از بهترین مراکز زیست عشایر در فصل ییلاق است و همه ساله عشایری از ۲ ایل ترکاشوند و حسنوند با طوایف خود وارد آن شده و تا اواسط پاییز در آنجا استقرار می یابند.
رئیس امور عشایری نهاوند از پرداخت وام به عشایر منطقه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته از محل تبصره ۱۰ و ۱۲ خشکسالی سه میلیارد ریال وام با نرخ سود چهار درصد به ۶۰ نفر و ۲۰ میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی به ۱۲۰ نفر پرداخت شده است.
شهرستان نهاوند با توجه به کوهستانی بودن و کوهپایه های خوش آب و هوا و همچنین داشتن مراتع مرغوب یکی از محل های کوچ عشایر در فصل ییلاق است. عشایر مستقر در این شهرستان از مناطق اندیمشک، فکه ، دشت عباس، عین خوش و پلدختر به این شهرستان کوچ کرده و در مناطق کوهپایه ای گرین ، تازناب ، گنبد کبود، ورازانه ، اسدآباد ، دره روغن و تاریک دره خزل مستقر می شوند و سپس با سرد شدن هوا از اواسط آبان ماه این شهرستان را به سمت مناطق قشلاقی یاد شده ترک می کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش