جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 3364

صدای نهاوند:

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: نهاوند به علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی ویژه، آب فراوان و خاک مستعد منطقه توریستی ویژهاستان همدان به شمار می‌رود و از مکان‌های دیدنی و تاریخی متعددی برخوردار است.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: تمامی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اماکن در نظر گرفته‌شده برای اسکان مسافرین نوروزی در شهرستان نهاوند آمادگی کامل دارند.

جانجان با بیان اینکه تا این لحظه افزون بر ۳۱۰ نفر از گردشگران و مسافران در اماکن اسکان در نظر گرفته‌شده شهرستان اسکان یافتند، اظهار کرد: با توجه به افزایش حضور و سفر مسافران انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات نوروز این آمار نیز افزایش پیدا کند.

وی در ادامه آمار بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری شهرستان را تا روز گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین بازدید از سراب سرسبز گیان بوده که این روند با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی تعطیلات و روز طبیعت افزایش خواهد داشت.

جانجان اظهار داشت: سراب گاماسیاب، سراب ملوسان، سراب فارسبان، سراب کنگاور، کهنه جنگل ‌و سراب گیان، خرابه‌های قلعه سرسام گبری، کتیبه و ستون‌های معبد لا اودیسه، تپه باستانی گیان، حمام حاج‌آقا تراب، مسجد جامع نهاوند، مقبره شیخ‌ ابوالعباس نهاوندی، مقبره نعمان‌ابن مقرن، شاهزاده محمد و علی، تالاب وسج، تالاب (آب‌بند) رودباری و بوستان جنگلی ابوذر ازجمله مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌آیند.

وی بابیان اینکه سراب گیان از عجایب زیبای خلقت است، گفت: این سراب با چشمه‌های جوشان، پر آب و زلال در ۲۱ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در پای کوه‌های گرو از سلسله جبال زاگرس در امتداد دره‌ای به نام «درون» که دو کوه بزبی و گو چال آن را احاطه کرده‌اند، واقع‌شده است.

وی افزود: در جنوب غربی گیان منطقه جنگلی سراب به وسعت ۹۰ هکتار یکی از عجایب زیبایی خلقت و نشانه عظمت آفریدگار هستی‌بخش کائنات است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند: این جنگل در سه کیلومتری گیان واقع‌شده و دارای انواع و اقسام درختان بزرگ و کهن‌سال و کوچک است که به‌طور خودرو در کنار مسیر آب سراب روئیده‌اند.

کانال-صدای-نهاوند-۳۰۰x60

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش