جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 4814

صدای نهاوند-
رئیس اداره بهزیستی نهاوند از پرداخت ۹۴۵ میلیون تومان وام اشتغال به بهبودیافتگان اعتیاد در نهاوند خبر داد.

داریوش سلگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند گفت: خوشبختانه با همکاری های صورت گرفته بین اداره فنی و حرفه‌ای و بهزیستی شهرستان در سال گذشته ۹۰ دوره آموزشی و مهارتی در ۷ کمپ ترک اعتیاد شهرستان نهاوند برگزارشده است.

سلگی عدم همسان بودن میزان سواد معتادان در کمپ و دیگری عدم توانایی پرداخت هزینه‌های حداقلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دو مشکل در راستای مهارت‌آموزی بیماران اعتیاد عنوان کرد.

وی گفت: امیدواریم مسئولین مربوطه استان و کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر عدم دریافت هیچ‌گونه وجهی از معتادان مهارت آموز در راستای استقبال هرچه بیشتر این حرکت اقدام کنند.

سلگی ادامه داد: بامهارت آموزی در کمپ‌ها و رهایی معتادان طی سال گذشته ۱۰۵ فقره وام اشتغال به ارزش ۹۴۵ میلیون تومان به بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرستان نهاوند پرداخت‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ میلیون تومان یاری برگ در راستای حمایت از خانواده‌های معتادان بی‌بضاعت برای هزینه‌های بستری در کمپ‌ها پرداخت‌شده است، گفت: در سیستم جدید باید کمپ‌های ترک اعتیاد روان‌پزشک و برخی مشاوران را در اختیار داشته باشند که این موضوع هزینه‌های دریافتی در کمپ‌ها را به مقدار قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

وی عنوان کرد: در صورت افزایش این مبلغ از ۳۵۰ هزار تومان فعلی به ۸۵۰ هزار تومان به‌واسطه ارائه خدمات بهتر و بیشتر، با توجه به بی‌بضاعت بودن خانواده‌های افراد معتاد مراجعات بر دریافت کمک به اداره بهزیستی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند بابیان اینکه اداره بهزیستی شهرستان طی سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان یاری برگ نیز در راستای اجرای متادون تراپی پرداخت کرده است، گفت: امیدواریم مسئولین نسبت به این روال تجدیدنظری داشته باشند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش