جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6088

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند خبر داد:

ایجاد ۱۲۰ فرصت شغلی و تشکیل ۱۲ تعاونی جدید از ابتدای سال جاری در نهاوند

صدای نهاوند:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند گفت: 12 شرکت تعاونی از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش های مختلف ایجاد شد که با راه اندازی آنها 120 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، جلال غیاثوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع تعاونی های ایجاد شده سال جاری پنج مورد در بخش های تولید فرش دستباف بانوان ، خدمات آبرسانی و تهیه و توزیع مواد غذایی با اشتغالزایی ۱۸ نفرو ۳۶ عضو در هفته تعاون مورد بهره برداری قرار گرفت که بر این اساس رتبه نخست استان را بدست آورده است.
وی گفت: در سال گذشته نیز ۲۱ تعاونی در شهرستان نهاوند به ثبت رسید که در زمینه تشکیل تعداد تعاونی ها رتبه نخست استان به این شهرستان اختصاص یافت.
وی از معرفی دو شرکت تعاونی نمونه استانی در هفته تعاون خبر داد و گفت: به منظور انتخاب شرکت های نمونه امسال ۵۲ مورد از تعاونیهای شهرستان در این زمینه نام نویسی کردند که پس از تشکیل پرونده به استان معرفی شده و دو شرکت تعاونی شهرستان به عنوان نمونه استانی معرفی شدند .
وی افزود: در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۴۱۳ مورد تعاونی با سرمایه ۲۶۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده که ۱۲۵ مورد آنها فعال و مابقی غیر فعال یا راکد است که مشکلات آنها از طریق استان مورد پیگیری قرار گرفته است .
وی در ادامه بابیان اینکه هشت درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش تعاون است گفت: در شهرستان نهاوند ۳۰ درصد حمل ونقل های توسط تعاونی ها صورت می گیرد.
 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند با اشاره به اینکه ۳۷۰ مورد شغل در بخش تعاون تعریف شده است گفت: به تازگی طرحی تدوین شده که در هر شهرستان نیم درصد جمعیت آن ها در قالب تشکیل تعاونی توسعه و عمران مشارکت داشته باشند.
غیاثوند هدف از تشکیل این تعاونی را مشارکت عمومی و تجمیع و هدایت منابع مردمی در طرح های مختلف عنوان کرد و گفت: این مهم فرصت بسیار خوبی است اما باید فرهنگ سازی و همچنین اعتمادسازی در این خصوص صورت گیرد.
در حال حاضر ۸۵ درصد مردم نهاوند با احتساب تعاونی سهام عدالت عضو شرکتهای تعاونی هستند که این رقم در سطح استان بالاترین میزان است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. نیان گفت:

    این آمار هم مثله بقیه چیزا …که

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش