جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6284

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان:

۱۰ معتاد را شناسایی و معرفی کنید، یک ربع سکه جایزه بگیرید

صدای نهاوند:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با ذکر اینکه معتادان این استان ساماندهی شدند گفت: هر فردی 10 معتاد در شهر شناسایی کند یک ربع سکه جایزه می گیرد.

سرهنگ هادی قزوینه ای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مواد مخدر یک مقوله چند بعدی است که سازمان یافتگی و فراملی بودن به عنوان ۲ ویژگی بارز مواد افیونی موجب مصون نماندن جوامع از آسیبها و تهدیدهای این بلای خانمانسوز شده است.
وی اضافه کرد: ادعای ریشه کنی کامل مواد مخدر یک کار تبلیغی و شعاری است و افرادی که این شعار را سر می دهند شناختی از این موضوع ندارند.
وی با ذکر اینکه باید مواد مخدر را مدیریت کرد: با برنامه ریزی و تغییر الگوهای مصرفی گرایش به سمت مصرف مواد مخدر و میزان تقاضا را باید کاهش داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان اظهارکرد: همچنین برای کاهش شمار معتادان باید زمینه درمان با کمترین هزینه آنها فراهم شود.
سرهنگ قزوینه ای بیان کرد: به منظور شناسایی خرده فروشان طرح جمع آوری اطلاعات این افراد در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان قرار گرفت و هم اینک بانک اطلاعاتی دقیقی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در اولویت قرار دارد و چهار هزار و ۵۸۵ خرده فروش در نیمه نخست امسال دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرهمدان اضافه کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم وجود معتاد متجاهر در بوستانها و تفرجگاه ها و مناطق مسکونی است که پلیس با شناسایی ۹۰۷ معتاد متجاهر نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.
به گزارش ایرنا سرهنگ قزوینه ای افزود: معتادان متجاهر پس از شناسایی و دستگیری برای درمان به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اعزام شدند.
وی گفت: ۶۹ منطقه و ۲۹۸ مخروبه و محل تجمع معتادان در استان همدان شناسایی شده است که تاکنون ۴۲ منطقه توسط نهادهای مسئول ساماندهی و تعیین تکلیف شده است.
وی اضافه کرد: یکی از راه های کاهش گرایش مصرف به مصرف مواد مخدر افزایش آگاهی مردم نسبت به تبعات مصرف مواد افیونی است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرهمدان بیان کرد: ۲۶ هزار و ۹۵۴ نفر از اهالی این استان در نیمه نخست سال جاری با آسیب های موادمخدر آشنا شدند که دانش آموزان و دانشجویان بیشترین جوامع هدف پلیس بودند.
سرهنگ قزوینه افزود: ۲ تن و ۵۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
وی کشف یک تن و ۸۵ کیلوگرم پیش ساز شیشه، دستگیری و جمع آوری ۹۰۷ معتاد، انهدام ۴۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، انجام ۳۹ عملیات فرا استانی، کشف ۱۴۵ هزار عدد قرص غیرمجاز، اجرای ۲۳۹ طرح پاکسازی، توقیف ۹۴ دستگاه خودرو و ۲۸ دستگاه موتورسیکلت و کشف ۹ قبضه اسلحه را از توفیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سال جاری برشمرد.
این مقام انتظامی همدان بیان کرد: پنج هزار و ۵۹ طرح مبارزه با مواد مخدر امسال در همدان اجرایی شده که ۲۲۴ مورد از این تعداد کنترل محورهای ارتباطی است.
سرهنگ قزوینه ای اضافه کرد: ۴۲ درصد از قاچاقچیان دستگیر شده جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال بوده همچنین مدرک تحصیلی ۴۵ درصد آنها سیکل، ۳۰ درصد ابتدایی، ۱۳ درصد دیپلم، ۹ درصد بیسواد، ۲ درصد لیسانس و مدارک بالاتر هستند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. فربد گفت:

    از تلاش عزیزیزان ،مبارزه با مواد مخدر تشکر میشود ،اما به نظر معرفی چند نفر نیازی نیست تا برای جایزه یا انتقام باعث ایجاد حس عداوت در بین افراد جامعه وسو استفاده عده ای گردد متاسفانه معتادهای متجاهر و خطرناک انقدر زیادند که به نظر اصلا نیاز به معرفی ندارند به خصوص در سطح شهرستان نهاوند شما کافی است در اطراف دهنو راه این شهر وکنار باغهای ان گشتی بزنید تا متوجه این موضوع گردید،در ثانی گرفتن معتاد و یک دوره بازداشت انها به نظر باعث پاکی جامع نمیگردد بلکه باید به این افراد مریض از طریق روانشناسی ذهن کمک نمود که میتوان سالم زندگی کرد اگر مراکزی که تحت عنوان ان ای میباشد را ساماندهی واز افراد متخصص روان درمان استفاده نمایید کارایی بهتری دارد در مدارس بخصوص در دبیرستانها به دانش اموزان مهارت تصمییم گیری ودرست اندیشیدن ،وهمچنیین توانایی نه گفتن را از طریق متخصصین امر اشاعه دهید در روستاها ومناطق ضعیف شهر برای پر کردن اوقات فراغت جوانان مراکز ورزشی ،تفریحی ،فرهنگی ،درست نماییم ،اگر چه هزینه زیاد دارد اما کمک بسیار زیادی به امر جلوگیری از اعتیاد میکند با تشکر از زجمات ودلسوزی همه عزیزان نیروی انتظامی سوری دبیر تربیت بدنی

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش