جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 10450

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری نهاوند گفت: مبلغ 460 میلیون تومان بودجه از محل اعتبارهای استانی و شهرستانی بمنظور اجرای بیش از 10پروژه میراث فرهنگی این شهرستان در سال گذشته اختصاص داده شد.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: از این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بابت بدهی و مطالبه پیمانکاران پرداخت شده است.

جانجان گفت: مبلغ ۵۰ میلیون تومان بابت مرمت و باسازی امام‌زاده بدیع‌الزمان یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار که در فهرست آثار ملی به شماره ۲۵۱۱۰ در تاریخ ۱۳۷۸/۱۲/۱۸ به ثبت رسیده است، هزینه شده است.

وی افزود: مبلغ ۲۵ میلیون تومان هم برای مرمت و باسازی خانه قدیمی شهید قدوسی یکی دیگر از بنهای تاریخی نهاوند که به شماره ۵۰۳۵ ثبت آثار ملی شده است اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای باسازی و مرمت حمام حاج آقا تراب  ازبناهای تاریخی دوره صفویه نهاوند که در تاریخ ۱۳۵۵/۱۰/۶ به شماره ۱۴۹۲ ثبت آثار ملی شده است هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری نهاوند اظهار داشت: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه حدود یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که امیدورایم با مساعدت و حمایت نماینده محترم شهرستان و سایر مسئولان شهرستان و استان این رقم اعتبار تخصیص پیدا کند.

محسن جانجان عنوان کرد: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه نیاز به خرید و تملک املاک مورد نظر در منطقه دوخواهران داریم که برای خرید، تملک و ادامه کاوش‌ها در این منطقه به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جانجان از راه اندازی کارگاه گلیم بافی و خانه صنایع دستی با اعتبار ۷۰ میلیون تومان و راه اندازی کلاس های آموزشی صنایع دستی شامل گلیم بافی، نقاشی روی شیشه و نقاشی روی سفال به منظور اشتغال و تولید در روستاهای دهفول، ده حیدر و بابارستم خبر داد و گفت: در سال گذشته مبلغ ۶۵ میلیون تومان تسهیلات با ۱۸ صنعتگر صنایع دستی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند بیش از ۲هزارو ۲۰۰ نفر در بخش صنایه دستی و میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش