جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 15767

صدای نهاوند:
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.

دکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار کرد: با هدف ترویج عدالت در سلامت ودسترسی مردم در روستاها ومناطق دور افتاده وارتقای سلامت دهان ودندان کلینیک های سیار دندان پزشکی به مدت سه ماه به مناطق محروم شهرستان نهاوند اعزام شد.

دارابی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف نظام سلامت ارائه آموزش های پیشگیرانه در راستای ارتقا شاخص های سلامت و سپس درمان است و در همین راستا گروه دندانپزشکی که به مناطق مختلف شهرستان اعزام می شوند ابتدا به مراجعان در خصوص راهکارها پیشگیری از بیماری دهان ودندان آموزش هایی ارائه می کنند و سپس به درمان می پردازند.

وی گفت: این کلینیک در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی همه خدماتی که در مراکز خدمات جامع سلامت قابل انجام است ارائه می‌دهد.

دکتردارابی در ادامه بیان نمود: خدمات دندانپزشکی در روستاها برای جامعه هدف شامل دانش آموزان زیر ۱۴ سال و زنان باردار و شیرده بصورت رایگان ارائه می شود.

و ی تشریح نمود: خدمات دندانپزشکی قابل ارائه در کلینیک سیار شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم گیری، سیلانت تراپی، کشیدن دندان، رادیوگرافی دندان، درمان پالپ زنده، وارنیش فلوراید و سایر خدماتی است که بیمار نیاز دارد.

گفتنی است این خدمات تا کنون در روستاهای، میانگران، تازناب ها، سردوران ،دره ابراهیم، گردیان، چشمه ماهی، شریف آباد، محمودند، بانسره، قشلاق، عشوند و حاجی آباد انجام شده است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش