مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 17356

صدای نهاوند:
رئیس دادگستری نهاوند گفت: طلاق، نزاع دسته‌جمعی، مواد مخدر و دعاوی خانوادگی را بیشترین پرونده‌ای وارده به محاکم قضائی نهاوند است.

به گزارش صدای نهاوند، یونس طرحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با اشاره به اینکه دستگاه قضا یار و حامی مظلومان بوده و خواهد بود، گفت: یکی از سیاست‌های دستگاه قضا کاهش ورود پرونده به محاکم قضائی و زندان زدایی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ شعبه حل اختلاف در نهاوند فعالیت است، گفت: سالانه ۱۰ هزار پرونده در این شعب رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگستری نهاوند بابیان اینکه این تعداد پرونده شامل ۳۰ درصد کل پرونده‌های متشکله در محاکم قضائی شهرستان نهاوند است، گفت: در این شعب ۴۰ درصد از کل پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۱ هزار پرونده قضائی در شهرستان نهاوند تشکیل‌شد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی قضات و دستگاه قضا این تعداد پروند مختومه شده است.

طرحانی در بحث مجازات جایگزین برای متهمان در شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه در حال حاضر در بحث جمعیت زندان شاهد کاهش ۱۶ درصدی هستیم.

وی طلاق، نزاع دسته‌جمعی، مواد مخدر و دعاوی خانوادگی را بیشترین پرونده‌ای وارده به محاکم قضائی نهاوند عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و آشنا شدن آحاد مردم با حقوق شهروندی، ترویج معنویت و امید به آینده و کاهش مشکلات بیکاری می‌تواند در کاهش بسیاری از جرایم مؤثر باشد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش