جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 5642

صدای نهاوند:
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش برداشت ۲۰ درصدی برداشت گندم در نهاوند نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۰ هزار تن گندم از مزارع نهاوند برداشت شد.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: برداشت گندم از مزارع نهاوند از ابتدای تیرماه آغازشده و تاکنون ۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۵۵ هزار تن آن به مراکز خرید شهرستان تحویل‌شده است.

وی در رابطه با گندم برداشت‌شده از مزارع نهاوند با توجه به بارش باران‌های مناسب گفت: پیش‌بینی برداشت برای سال جاری ۶۰ هزار تن بود که محقق و آمار ۲۰ درصدی افزایش برداشت نسبت به سال گذشته در پرونده کشاورزان گندم‌کار شهرستان ثبت شد.

باقری افزود: این میزان گندم توسط کارخانه آرد نهاوند، تعاونی کوثر خزل، دو مرکز تعاون روستایی و دو مرکز بوجاری بذر خریداری‌شده است.

وی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری اداره غله نهاوند به‌منظور نظارت بر خرید گندم در مراکز خرید کارشناسانی را مستقر کرده که حتی در روزهای تعطیل فعال هستند و بر کار خرید گندم نظارت دارند.

باقری ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۷۰۰۰ هکتار زمین دیم و ۱۲ هزار هکتار زمین آبی زیر کشت محصول گندم رفته که کار برداشت مکانیزه این محصول با بهره‌گیری از ۹۰ دستگاه کمباین بومی و غیربومی از ابتدای تیرماه آغاز شد.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در شهرستان وجود داشت نزدیک به ۴۰ هزار تن محصول جو توسط کشاورزان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی برداشت شد که ۱۵ هزار تن آن در بازار بورس عرضه‌شده و مابقی نیز به بخش خصوصی تحویل‌شده است.

باقری ادامه داد: نرخ خرید تضمینی محصول گندم ۱۲ هزار و ۷۵۰ ریال در هر کیلوگرم و این رقم برای جو ۱۰ هزار و ۲۸ ریال در هر کیلوگرم اعلام‌شده که محصولات برداشت‌شده با این رقم تحویل مراکز خرید شده است.

وی از پیگیری مطالبه‌های کشاورزان خبر داد و گفت: مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری‌های لازم را به‌منظور دریافت مطالبات کشاورزان انجام داده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دریافت آن توسط کشاورزان باشیم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش