جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8395

صدای نهاوند:
فرماندار نهاوند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مخزن اسرار نظام و سياست مداري وارسته، شجاع و باغيرت بود که جهان با شنیدن خبر رحلتش در شوک فرو رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح پنج شنبه در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلی نماز جمعه نهاوند اظهار داشت: همه ی ملت ایران می دانند سوابق قبل و بعد از انقلاب آیت الله هاشمی و نقش مهم و تاثیر گذار ایشان در مسائل مهم و کلیدی انقلاب و نظام، به خاطر اعتمادی بود که حضرت امام(ره) و ملت ایران بعنوان سرمایه های اصلی این انقلاب ، به ایشان داشتند. 

حمیدوند گفت: در سالهای اولیه جنگ تحمیلی و بعد از آشکار شدن خیانت بنی صدر رئیس جمهور وقت، حضرت امام تشخیص می دهد مسئولیت خطیر و سنگین فرماندهی جنگ را در آن شرایط خاص و بحرانی به آیت الله هاشمی واگذار کند.

وی افزود: نیروها و طیف های مختلف سیاسی که با محوریت حضرت امام و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم ستم شاهی نقش داشتند، هنگام تشکیل نظام سیاسی نسبت به شکل و نوع نظام سیاسی کشور عقیده و نظرات مختلفی داشتند،که موجب بروز اختلافات داخلی در کشور شد اما آیت الله هاشمی در آن برهه حساس به همراه مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری با تشکیل کمیته ویژه و مشورت با حضرت امام کشور را از یک خطر و آسیب جدی نجات دادند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های مهم و بارز آیت الله هاشمی در عرصه مدیریت که از خصوصیات یک مدیر اسلامی و حاکم اسلامی است ریسک پذیری و هدفمند عمل کردن ایشان بود.

کریم حمیدوند بیان داشت: یک مدیر می تواند در زمان مدیریتش فقط دکور کار و ظاهر کار را نگه دارد و کار دیگری انجام ندهد، چون کار کردن و عمل کردن ریسک به همراه دارد، و قطعا اصلاحاتی که انجام می گردد موجب قطع منافع و ضرر به قشری خواهد شد.

حمیدوند با اشاره به اصلاحات اقتصادی بزرگ آیت الله هاشمی در دوران ریاست جمهوری گفت: این تغییر ساختار و اصلاحات اقتصادی سبب کاهش و قطع رانت خواری و  کم شدن فساد اقتصادی و اداری گردید به همین جهت طبیعی بود افرادی که منافع آنها قطع شده بود بعنوان منتقد و دشمن هاشمی وارد صحنه شده و در همان دوره نسبت به تخریب ایشان اقدام کنند.

وی نقد و انتقاد پذیری آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی دیگر از ویژگی های بارز ایشان برشمرد و افزود: با اجرای این همه اصلاحات اقتصادی و سیاسی، احزاب سیاسی در زمان ایشان شروع به رشد و فعالیت کردند و نشریات زیادی مجوز فعالیت گرفتند در حالیکه  خیلی از جریانات و نشریات منتقد ایشان بودند. 

فرماندار نهاوند گفت: هاشمی رفسنجانی مدیری فداکار و ایثارگر بود که با انجام کارهای اصلاحی که مطالبات مردم از انقلاب و نظام در آن وجود داشت، از شخصیت و محبوبیت خود به نفع نظام استفاده و بر امنیت و پایداری جمهوری اسلامی افزود.در حالیکه ایشان می توانست این اصلاحات را انجام ندهد تا در دوره دوم ریاست جمهوری بر  تعداد آرای خود اضافه کند.

کریم حمیدوند اظهار داشت:  تاریخ و ملت ایران شاهد است، هاشمی فضای انتقاد را در جامعه چنان باز کرد که برای اولین بار رئیس جمهور بعنوان دومین مقام رسمی کشور در معرض انتقاد و نقد قرار گرفت که این مهم باعث شد، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری و رقیب ایشان در دوره دوم انتخابات تعدادی از آرای ایشان را بکاهد.اما آیت الله رفسنجانی سیاست مداری وارسته، شجاع و باغیرت بود و برخلاف برخی سیاست مداران هیچ گاه عوام فریبی نکرد. 

حمیدوند دوراندیشی و آینده نگری هاشمی را که برگرفته از نبوغ و هوش بالای وی بود را از دیگر ویژگی های مهم هاشمی برشمرد و افزود: در برنامه ریزی ها، صد سال آینده را در نظر داشت،به همین علت هاشمی مانند امیرکبیر در توسعه آموزش عالی نقش اساسی داشت و با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تهدید جوانان جویای تحصیل و پشت کنکور که یک معضل اساسی برای انقلاب نوپای ایران اسلامی بود را تبدیل به فرصت ایده آل کرد. 

وی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرمایه ای گرانبها با تربیت مدیران شایسته که خیلی از مناصب نظام را بر عهده دارند توانسته نقش مهم و موثری در توسعه و رشد کشور داشته باشد.

فرماندار نهاوند با اشاره به حذف گزینش ورودی دانشگاه  توسط آیت الله هاشمی گفت: این حرکت ارزشمند موجب ورود نخبگان به دانشگاه ها شد و رشد شکوفایی دانشگاهها آغاز گردید، و هاشمی در جواب منتقدین گفتند؛ ما نمی خواهیم فعلا به دانشجویان نه پستی بدهیم نه وکیلشان کنیم  و نه وزیر، فقط میخواهیم درس بخوانند و هرگاه خواستند بعد از تحصیل و کسب علم در منصب و مقام حساسی قرار بگیرند  آنموقع گزینش شوند.

کریم حمیدوند بیان داشت: راز داری از ویژگی های بسیار خوب و ستودنی آیت الله هاشمی بود، وی مخزن اسرار نظام بود زیرا در همه صحنه های انقلاب و تصمیمات مهم کشور حضور داشتند و از همه مسائل مطلع بود و یکی از معماران و بازیگران اصلی انقلاب در کنار امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای، شهید بهشتی و شهید مطهری بود.

حمیدوند ادامه داد: در صحنه رقابت خیلی از افراد بی اطلاع که فقط ظاهر را می بینند و موضوعات را بر عکس جلوه می دهند برخی تصمیمات سابق هاشمی را زیر سوال می بردند در شرایطی که این عده غافل بودند که هاشمی امنیت نظام و حفظ آن را بر منافع شخصی ترجیح می داد،  این مخزن اسرار  نظام چون می دانست باز کردن آن مسائل موجب ضربه به نظام و انقلاب می شود لب فرو بست و چیزی نگفت اما خیلی از تهمت ها و تخریب ها را به جان و دل خرید.

وی در پایان گفت: خبر درگذشت آیت الله هاشمی مثل خبر رحلت امام (ره) جهان را در شوک فرو برد و خیلی از کنفرانس ها و جلسات سازمانهای بین المللی به محض شنیدن  این خبر به رسم و عادت خودشان برای این شخصیت بین المللی و اسلامی سکوت و یا ابراز تاسف کردند و مهمتر از همه باید از ملت قدرشناس و بزرگ ایران اسلامی تشکر کرد که این چنین در فضای مه آلود فرق سره و ناسره را تشخیص داد و برای  تجلیل از خادمان کشور و مردم این چنین به میدان آمدند.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش