جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 12247

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند:

۷مدرسه نهاوند در مقابل زلزله استحکام ندارند

صدای نهاوند:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: هفت مدرسه با جمعیت دانش آموزی متوسط 180 نفر استحکام لازم را در هنگام وقوع زلزله احتمالی ندارند.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، هادی سلگی عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیت در شهر نهاوند و همچنین زلزله خیز بودن این منطقه برخی مدارس سطح شهر به ویژه در دوره ابتدایی از استحکام مناسبی برخوردار نیستند.
وی گفت: سال گذشته آموزشگاه ابتدایی سنایی این شهرستان برای بازسازی تخریب و پیمانکار آن مشخص شد اما با گذشت یک سال از آن بدون انجام هیچ کاری ، پیمانکار ختم قرار داد خود را اعلام کرد در حالیکه قرار بود این آموزشگاه تا اول مهر سال آینده تحویل آموزش و پرورش شود.
سلگی از کمبود فضای آموزشی در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۵ آموزشگاه ابتدایی در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد که در ۱۲ آموزشگاه آن مدارس به صورت دو نوبته مشغول به فعالیت بوده و ۱۱۳ آموزشگاه به طور مستقل فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه از سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم در آموزش و پرورش مستقر و نظام جدید آموزشی به طور کامل اجرا می شود گفت: به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای استقرار پایه دوازدهم و بررسی و رفع مشکلات موجود کمیته استقرار پایه دوازدهم از هم اکنون در این اداره تشکیل و مسائل مرتبط با آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر شورای آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به مشکلات دوره های اول و دوم متوسطه گفت: در دوره متوسطه دوم مهمترین مشکل بحث کمبود تجهیزات و به روز نبودن آنها است که با توجه به تغییر کتب درسی مورد نیاز مدارس است.
وی افزود: علاوه بر تجهیزات ، فضای کارگاهی نیز از دیگر مواردی است که در دوره دوم متوسطه به شدت احساس می شود و باید اعتبار لازم از سوی کمیته برنامه ریزی برای آن منظور شود.
سلگی کمبود نیروی انسانی در رشته های فنی و حرفه ای را از دیگرمشکلات شهرستان یاد کرد و گفت: به منظور تامین نیروی انسانی مدارس فنی و حرفه ای برای سال آینده ۲ هزار و ۴۱۵ ساعت نیرو کم داریم که این میزان ساعت مربوط به دروس تازه ای است که در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
وی افزود: البته به منظور رفع این مشکل قرار است از طریق سرباز معلم این کمبود به مدت ۲ سال برطرف شود تا نیروهای جدید از دانشگاه فرهنگیان دانش آموخته شوند.
مدیرآموزش و پرورش نهاوند از پیشنهاد تغییر کاربری قسمتی از فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت مناسب برخی از فضاهای آموزشی ، پیشنهاد تغییر کاربری ۲۰ مورد از فضاهای آموزشی داده شده که استان نیز با آن موافقت کرده است.
سلگی گفت: در چهارم بهمن ماه مراسم جشن ستارگان و تجلیل از نفرات برتر کنکور سال جاری با همکاری موسسه فرهنگی علیمرادیان برگزار می شود و از ۱۵۰ دانش آموز و دانشجو تجلیل خواهد شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش