جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 6142

صدای نهاوند:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: شهرستان نهاوند در مجموع دارای ۲۲ امام‌زاده واجب التعظیم است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حجت‌الاسلام‌ فیض‌الله اسد پور از اجرای طرح بهسازی و نوسازی نسبی در ۸ بقعه شهرستان نهاوند  خبر داد و افزود: در امام‌زاده بدیع‌الزمان گروه جهادی مستقرشده و تعمیر سرویس بهداشتی و محوطه‌سازی محوطه این امام‌زاده را انجام می‌دهند.

اسد پور با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۸ بقعه در حال بازسازی و نوسازی نسبی هستند که برخی از آن‌ها با تخریب ۱۰۰ درصدی روبرو بودند، گفت: مقبره امام‌زاده ای در روستای بخش خزل ازجمله این امام‌زاده‌ها است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوندگفت: مقبره امام‌زاده ابراهیم در روستای دره ابراهیم از امام‌زاده‌های در حال بازسازی است که ۸۰ درصد بازسازی آن انجام‌شده و ۲۰ درصد عملیات فضاسازی داخلی و محوطه‌سازی بیرونی آن در حال انجام است.

حجت‌الاسلام اسد پور بابیان اینکه مقبره امام‌زاده جعفر(ع) روستای کوهانی نیز هم‌اکنون در حال محوطه‌سازی بیرونی و فضاسازی داخلی است، گفت: روند رو به رشد در ساماندهی و نوسازی امام زادگان در شهرستان نهاوند قدم‌به‌قدم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه چندین میلیاردتومان در امام‌زاده‌های شهرستان برای بازسازی هزینه و یا در حال هزینه شدن است، گفت: بیش از ۹۵ درصد این مبالغ به همت خیرین و واقفین شهرستان تامین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: امیدواریم در سال جاری با توجه به پیگیری‌ها مبلغی از اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه را برای اتمام نوسازی امام‌زاده‌های نهاوند جذب کنیم.

وی در ادامه به روند رو به رشد وقفیات در نهاوند اشاره کرد و گفت: یک دستگاه آپارتمان به مساحت  ۷۰ مترمربع با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگی قرآنی در شهرستان نهاوند وقف‌شده که ارزش وقف انجام‌شده ۸۰ میلیون تومان است.

حجت‌الاسلام‌ اسد پور با اشاره به اینکه چند وقف دیگر ازجمله ساختمان مسکونی و زمین کشاورزی در حال انجام اقدامات برای وقف آن‌ها است، گفت: اطلاعات دقیق‌تر این موقوفات پس از اتمام و نهایی شدن آنها ارائه خواهد شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش